امسال سری A شاهد رقابت گرمی در صدر جدول است. برخلاف سال گذشته که رقابت برای قهرمانی به دو تیم اینتر‌میلان و آث‌رم محدود می‌شد، در 17 هفته ابتدایی فصل، تیم‌های اینترمیلان، لاتزیو و آث‌میلان هر کدام مدتی صدرنشین جدول بوده‌اند.

فوتبال - زلاتان ابراهیموویچ

اختلاف تیم‌ها در صدر جدول به گونه‌ای است که لغزش هر کدام از آنها می‌تواند جایگاهشان را به خطر بیندازد. در این گزارش نگاهی به تیم منتخب نیم فصل سری A به انتخاب سایت فوتبال ایتالیا خواهیم انداخت.

زلاتان ابراهیموویچ (مهاجم- میلان)

زلاتان ابراهیموویچ یکی از نامزدهای اصلی بهترین بازیکن فصل به شمار می‌رود. می‌توان به راحتی او را در تیم‌های منتخب اروپایی هم دید. گل‌های او میلان را به صدر جدول رسانده است و بر خلاف گذشته، به‌نظر می‌رسد بیشتر برای تیم بازی می‌کند تا خودش. سفر او به بارسلونا چندان موفقیت‌آمیز نبود اما با بازگشت به میلان، این بار با پیراهن قرمز و سیاه، به‌نظر می‌رسد ایبرا دوباره متولد شده است؛ 9 گل در 16 بازی آمار خیره‌کننده‌ای برای این بازیکن به شمار می‌رود. بدون دلیل نیست که این روزها به بت طرفداران میلان تبدیل شده است.

هافبک- یوونتوس - میلوش کراسیچ

ین هافبک صرب که ابتدای فصل به یوونتوس آمد، بدون شک نگین تیم یوونتوس است. در سمت راست این تیم، کراسیچ تقریبا هر کاری که دوست داشته انجام داده و گل‌های حساسی که برای تیمش زده، یوونتوس را در کورس قهرمانی نگاه داشته است. 5 گل و پاس‌گل‌های زیادی که در نیم‌فصل داده، او را به کلیدی‌ترین بازیکن یوونتوس تبدیل کرده است. در درگیری‌ها و فشردگی وسط زمین، بازیکنان یوونتوس می‌دانند که کراسیچ جایی منتظر است تا توپ را بگیرد و از جمعیت فرار کند. بال راست سابق زسکای مسکو، پاول ندود جدید یوونتوس است.

مهاجم- ناپولی - ادینسون کاوانی

ادینسون کاوانی، بهترین گلزن نیم فصل سری A است. او 10 گل زده که هیچ کدامشان پنالتی نبوده است. در ناپولی، این روزها او را با مارادونا مقایسه می‌کنند و بعضی از گل‌هایی که برای تیمش زده واقعا نجات‌دهنده بوده است. او همچنین در بازی‌های لیگ اروپا، نقش تعیین کننده‌ای برای صعود تیم به دور دوم داشته است. با این که در بازی‌ها کمی دیر راه دروازه حریف را می‌شناسد اما هیجان بازی‌اش به همین است که گل‌ها را در لحظاتی می‌زند که واقعا کارگشا هستند. هواداران ناپولی به دقایق پایانی بازی که معمولا کاوانی در آنها گل می‌زند، به کنایه دقایق ناپولی می‌گویند.

هافبک- پالرمو - یوسیپ ایلیچیچ

ایلیچیچ 7گل زده است که یکی از آنها از زیباترین گل‌های نیم فصل بوده است؛ شوت از راه دور مهار نشدنی که به فیورنتینا زد. این فصل را می‌توان زمانی برای معرفی این هافبک اسلوونیایی دانست. با این که 22 سال دارد، به گونه‌ای در تیم جا افتاده که انگار سال‌هاست در کناره چپ آن بازی می‌کند. تکنیک و هوش او در بازی همچنین چندین گل را برای پالرمو پایه‌گذاری کرده است. این بازیکن که به صورت ذاتی میل به حمله دارد، یکی از استعدادهای جوان و با آتیه اروپا به شمار می‌رود و از همین حالا چند باشگاه بزرگ برای جذب او ابراز علاقه کرده‌اند.

هافبک- ناپولی - مارک هامسیک

با این که هامسیک روزهای معمولی هم داشته است، شکی نیست که نبوغ و توانایی‌اش، این هافبک اهل اسلواکی را چند گام جلوتر از دیگر بازیکنان هم‌پستش قرار می‌دهد.او طی 2سال گذشته، بهترین گلزن تیمش بوده و 7گلی که در نیم‌فصل زده، یکی از عوامل کلیدی رسیدن ناپولی به بالای جدول به‌شمار می‌رود. او همیشه در حال حرکت به جلو است و تحرکی که در محوطه جریمه دارد، او را غیرقابل مهار کرده است.

هافبک- لاتزیو - هرنانس

بیشترین تعداد خطا در سری A، روی این هافبک برزیلی انجام شده است. با این حال او در نیم فصل، 69 شوت به سمت دروازه (22 شوت در چهارچوب) ثبت کرده است، 5گل زده و تا آنجا که ‌توانسته پاس گل داده است. بازی روان او بدون شک یکی از عوامل درخشش لاتزیو در این فصل است. هر گاه در ضربات ایستگاهی پشت توپ قرار می‌گیرد، عملا یک موقعیت گل برای لاتزیو به دست می‌آید و با تکنیک برزیلی‌اش که دارد مدافعان را به راحتی سردرگم می‌کند.

دروازه‌بان- آث‌میلان - کریستیان آبیاتی

آبیاتی قطعا یکی از عوامل قهرمانی آث‌میلان در نیم‌فصل است. این دروازه‌بان 33 که در بیشتر هفته‌ها یکی از بهترین بازیکنان میلان بوده، در مهارتوپ‌های بلند بدون نقص است و هم‌تیمی‌هایش اعتماد زیادی به او دارند. البته انتخاب او با وجود جیان‌لوکا کورچی،دروازه‌بان سامپدوریا کار سختی بود.

مدافع- ‌میلان - تیاگو سیلوا

مدافع برزیلی میلان، این فصل به خوبی رهبری خط دفاعی تیمش را به عهده گرفته است. او در بسیاری از تیم‌های منتخب هفته حضور داشته است. تکل‌های بموقع یکی از نکات بارز این بازیکن است. سرعت انتقال بالایی که سیلوا دارد را کم‌تر میان مدافعان دیگر می‌توان دید. قرارگرفتن او در کنار الساندرو نستا، کسی که سیلوا چیزهای زیادی از او یاد گرفته، خط دفاع میلان را به‌عنوان یکی از بهترین خطوط دفاعی سری A تبدیل کرده است.

مدافع- رم - ژوان

استفان رادو رقیب جدی ژوان برای حضور در تیم منتخب به‌شمار می‌رفت. اما یک فصل رؤیایی از این مدافع برزیلی می‌تواند همه را متقاعد کند که به حق در تیم منتخب قرار گرفته است. او نه تنها در دفاع عالی بوده که با تشخیص زمان مناسب برای قرارگیری در جای مناسب، 2 گل هم برای تیمش زده است.

مدافع- رم - آندرئا رنوکیا

مدافع 22 ساله که در پنجره نقل و انتقالات به اینتر منتقل شده است، می‌تواند در هر ترکیب دفاعی بازی کند. شخصیت خونسرد او در کنار تلاش کم و بازدهی زیاد، او را همیشه در جای درست قرار می‌دهد. پاس‌های دقیق و شخصیت فرماندهی او در سمت راست زمین، می‌تواند هر خطری را دفع کند. او به زودی به انتخاب اول تیم ملی ایتالیا تبدیل خواهد شد و در اینتر می‌تواند جای بازیکنانی مانند والتر ساموئل و لوسیو را بگیرد.

مدافع- یوونتوس - جیورجیو کیه‌لینی

کیه‌لینی برای این که دوستان جدیدی در زمین پیدا کند بازی نمی‌کند.سبک بازی جسارت‌آمیز او تقریبا هیچ جای زمین را برای بازیکنان حریف بی‌خطر نمی‌گذارد. این موضوع در کنار تاثیری که او بر همبازی‌هایش دارد یکی از نکاتی است که به موفقیت یوونتوس در این فصل کمک کرده. با حمایت لئوناردو بونوکی، کیه‌لینی حتی گاهی از خط دفاعی فراتر رفته و توانسته است چند گل حساس برای تیمش به ثمر برساند.

کد خبر 125212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز