گروه حوادث: 2 کارگر شهرداری هنگامی که برای باز کردن راه آب وارد کانال تنگ و تاریک شدند، گرفتار سیلابی شدند که آنها را تا یک قدمی مرگ برد.

نجات

 بعد از ظهر دوشنبه گذشته وقتی خبر مسدود شدن کانال آبی در منطقه کیانشهر به شهرداری تهران رسید، بلافاصله 2‌کارگر برای باز کردن راه آب، راهی منطقه شدند. به خاطر مسدود شدن کانال، آب از داخل آن بیرون زده بود و کارگران تلاش برای باز کردن کانال را شروع کردند. آنها چند دقیقه بعد متوجه شدند قسمتی از کانال با جسم سختی مسدود شده و با توجه به سرپوشیده بودن کانال، کارگران چاره‌ای نداشتند جز اینکه وارد کانال شوند و مانع را از سر راه جریان آب بردارند. هر دو کارگر جوان یکی بعد از دیگری از نزدیک‌ترین دریچه به محل گرفتگی کانال، وارد آن شدند.

آنها بعد از چند متر حرکت در داخل کانال، به همان محلی رسیدند که جریان آب مسدود شده بود. جسم سختی شبیه به قطعه‌ای آهکی داخل کانال‌گیر کرده و راه آب را مسدود کرده بود. کارگران هر چه تلاش کردند با خرد کردن این شیء، راه آب را باز کنند، موفق نشدند و به همین دلیل تصمیم گرفتند آن را حرکت دهند اما به محض اینکه جسم سخت به حرکت درآمد، سیلاب شدیدی به طرف کارگران جوان حرکت کرد. آنها پیش از آنکه بتوانند از داخل کانال خارج شوند، گرفتار سیلاب شدند و شدت آب به حدی بود که هر دو کارگر شهرداری را تا چندین متر با خود برد.

گرفتار شدن در داخل کانال، کمبود اکسیژن و هجوم سیلاب باعث شده بود که کارگران به مرگ نزدیک و نزدیک‌تر شوند تا اینکه فردی که شاهد این ماجرا بود با آتش‌نشانی تماس گرفت و ماجرا را گزارش کرد. به‌دنبال این تماس، گروه نجات ایستگاه 21 آتش‌نشانی تهران به سرعت به محل، اعزام و عملیات نجات کارگران شهرداری شروع شد.

با توجه به اینکه سیلاب کارگران را چندین متر با خود برده بود، امدادگران جست‌وجو برای پیدا کردن محل دقیق آنها را شروع کردند. درحالی‌که هر دو کارگر در داخل کانال بی‌حال افتاده بودند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند، بعد از گذشت 45 دقیقه، سرانجام محل‌گیر افتادن آنها مشخص شد.

کیانوش سامانی، فرمانده آتش‌نشانان اعزامی به محل حادثه، با بیان این خبر گفت: تیم‌های امدادی دست به کار شدند و با استفاده از طناب، اقدام به مهار کردن هر دو کارگر کردند. آنها سپس با استفاده از پمپ‌های مخصوص آبکش، اقدام به تخلیه آب از داخل کانال و کم کردن فشار آب کردند و سرانجام توانستند هر دو کارگر را از داخل کانال بیرون کشیده و در اختیار ماموران اورژانس حاضر در محل قرار دهند. مردان جوان به بیمارستان انتقال یافتند و خوشبختانه با شروع درمان اولیه، از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

کد خبر 124944

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز