به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در جمع مردم تبریز در مجموعه‌ی ورزشی جهان پهلوان تختی این شهر افزود: از افتخارات من این است که نزدیک به هشت سال از بهترین دوران عمرم را در دیار سرافراز آذربایجان در خدمت مردم این خطه بودم و در این دوران علاوه بر بهره‌مندی از محبت و بزرگواری مردم موفق شدم زبان ترکی آذری را به طور کامل یاد بگیرم و آن را به عنوان یادگاری فراموش نشدنی و بی‌بدیل به همه جای

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در جمع مردم تبریز در مجموعه‌ی ورزشی جهان پهلوان تختی این شهر افزود: از افتخارات من این است که نزدیک به هشت سال از بهترین دوران عمرم را در دیار سرافراز آذربایجان در خدمت مردم این خطه بودم و در این دوران علاوه بر بهره‌مندی از محبت و بزرگواری مردم موفق شدم زبان ترکی آذری را به طور کامل یاد بگیرم و آن را به عنوان یادگاری فراموش نشدنی و بی‌بدیل به همه جای عالم ببرم.

وی خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان در مسابقه‌ی عمل صالح و خیرات پیشقراول مردم ایران هستند. مردم تبریز و آذربایجان در وفاداری به اسلام و انقلاب، هوشمندی و کار و تلاش و تربیت عالمان و مجاهدان نامدار و هم‌چنین در هنر و صنعت و فناوری گوی سبقت را از همه‌ی ملت ایران ربوده‌اند.

رییس‌جمهور با اشاره به مجاهدت‌های فراوان شیخ محمد خیابانی، آیت‌الله قاضی، علامه طباطبایی و شهیدان باکری و سایر شهدای این خطه و هم‌چنین شعرای آذربایجان به ویژه شهریار، گفت: تبریز پایتخت ایران در غیرت و شجاعت است.

احمدی‌نژاد گفت: دستور داده‌ام یک برنامه‌ی بین‌المللی برای بزرگداشت شهریار به زودی در تهران و تبریز برگزار شود.

وی هم‌چنین قطعاتی به زبان آذری و فارسی از شهریار قرائت کرد.

رییس‌جمهور هم‌چنین گفت: شکوفا شدن استعداد آذربایجان یعنی ترقی همه‌ی ملت ایران. دولت باید برای پیشرفت آذربایجان یک حساب ویژه باز کند. میراث فرهنگی آذربایجان بهترین میراث فرهنگی ایران است. با برنامه‌ریزی درست می‌توان در جهت شکوفایی و تعالی بیشتر حرکت کرد.

احمدی‌نژاد هم‌چنین از هوشمندی مردم تبریز و حضور آنان قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: ملت ما در حفظ استقلال و عزت خود و مخالفت با شیاطین گوی سبقت را از همه‌ی ملت‌های عالم ربوده است. ملت ایران باید الگو و اسوه سایر ملت‌ها باشد. امروز باید ایران عزیز را بسازیم و یک جامعه‌ی پیشرفته، مقتدر و نمونه بر پا کنیم. برای ساختن ایران به مجاهدت، وحدت و هوشیاری و عدالت نیاز داریم. اما دست‌های خبیث فراوانی وجود دارند که می‌خواهند وحدت ملت ایران را خدشه‌دار کنند.

رییس‌جمهور گفت: تلاش بی‌وقفه و همه‌جانبه برای مبارزه با بیکاری و ایجاد اشتغال یکی از برنامه‌های دولت برای ساختن کشور است. دولت مصمم است فرصت‌ها را در سراسر کشور به صورت عادلانه توزیع کند. خادمان مردم در دولت تا زمانی که حتی یک جوان بیکار در این کشور باشد از پای نخواهند نشست.

وی گفت: 640 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در آذربایجان غربی بسیار کم است و در جلسه‌ی هیات دولت تصمیم داریم با یک تصمیم انقلابی این مقدار را افزایش دهیم.

رییس‌جمهور در ادامه‌ی سخنانش تاکید کرد: دولت هیچ توجهی به احزاب و گروه‌ها ندارد. البته آن‌ها در جای خود محترم‌اند. دولت در پی راضی کردن این گروه و آن حزب نیست. دولت در اصلاح همه‌ی سیستم اداری استوار ایستاده است و این خواسته‌ی خود یک قدم عقب‌نشینی نخواهد کرد.

رییس‌جمهور در ادامه‌ی سخنان خود در جمع مردم تبریز، اظهار داشت: عده‌ای از قدرت‌های زورگو ادعای حمایت از حقوق بشر، آزادی، کودکان، نوجوانان و زنان و دموکراسی را به پای رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند. کسانی که از رژیم سفاک صهیونیستی حمایت می‌کنند، نمی‌توانند مدعی دموکراسی و خیر و صلاح ملت‌ها باشند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: کشورهای غربی حامی این رژیم فاسد تا کی می‌خواهد آبروی ملت خود را به پای یک مشت صهیونیست زورگو فدا کنند. آن‌ها بدانند که این رژیم در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و برای اثبات این مدعا اجازه بدهند که مردم فلسطین در یک انتخابات آزاد سرنوشت خود را تعیین کنند. صهیونیست‌ها فقط با مسلمانان مخالف نیستند آن‌ها با همه‌ی بشریت مخالفند و حتی حکومت‌های غربی را نیز قربانی خود می‌کنند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: به سران کشورهای غربی می‌گویم دست از حمایت این فاسدها بردارید. خشم ملت‌های مسلمان در حال متراکم شدن و ممکن است روزی به نقطه‌ی انفجار برسد، در این صورت امواج این انفجار به مرزهای اطراف ما محدود نخواهد شد و حتی گریبان حامیان این رژیم را نیز خواهد گرفت.

رییس‌جمهور ادامه داد: در نقطه‌ی مقابل این زورگویان ملت ایران با عزم مصمم وارد مسابقه‌ی اعمال خیر و پیشرفت و تعالی شده است. ملت ایران پرچم ایمان، عزت، فداکاری، مهرورزی و خدمت را برافراشته و از همه‌ی ملت‌ها پیشی گرفته است.

احمدی‌نژاد در ادامه‌ی سخنانش گفت: امروز ملت ایران در مسابقه برای رسیدن به کمال، معرفت، پیشرفت، تعالی و شرف پیشتاز است. متاسفانه در جهان عده‌ای هستند که در مسیر شر و بدبختی مسابقه گذاشته‌اند. آن‌ها در راه زورگویی به ملت‌ها از یکدیگر سبقت می‌گیرند و در رسیدن به سلاح‌های شیمیایی و پر کردن زرادخانه‌های خود و ایجاد تفرقه و کینه و کدورت بین ملت‌ها تلاش می‌کنند. این رسم همه‌ی زورگویان تاریخ بوده است.

وی افزود: ریشه‌ی همه‌ی مشکلات بشر انحراف عده‌ای زورگو از مسیر انبیاء بوده است. امروز ملت‌ها از تجاوز و ظلم و فساد برخی قدرت‌ها منتفرند و می‌دانند با وجود این قدرت‌ها وضعیت جهان اصلاح نخواهد شد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که باید از مکتب پیامبر(ص) درس بیاموزیم، گفت: یکی از درس‌های پیامبر عزیز اسلام مسابقه در کار خیر است و هیچ راهی جزء پیروی از پیامبر(ص) برای سعادت انسان‌ها وجود ندارد. چراکه توحید اساس و شالوده‌ی عالم هستی است.

رییس جمهور هم‌چنین در فرودگاه تبریز گفت: آذربایجان گنجینه‌ی بی‌پایان ملت عزیز ایران در غیرت، شجاع و ایمان است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز سه‌شنبه در آغاز شانزدهمین سفر استانی هیات دولت به استان آذربایجان شرقی وارد فرودگاه بین‌المللی تبریز شد و مورد استقبال معمار‌زاده استاندار و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتهد شبستری نماینده‌ی ولی فقیه در استان و تعدادی از نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وی در بدو ورود به تبریز به خبرنگاران گفت: آذربایجان سرافراز یعنی ایران سرافراز و آذربایجان بانشاط یعنی ایران بانشاط.

وی همچنین با اعلام این‌که سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی چهار روز طول خواهد کشید، گفت: شنیدن سخن مردم از نزدیک و تصمیم‌گیری در محل از اهداف سفرهای استانی است.

وی همچنین گفت: کارهایی که دولت باید در آذربایجان انجام دهد در جلسه‌ی هیات دولت در تبریز تصمیم‌گیری خواهد شد و وزیران با حضور در شهرستان‌های استان به بررسی مشکلات می‌پردازند.

بنابراین گزارش رییس جمهور به گلزار شهدای تبریز رفت و نسبت به مقام شامخ شهیدان انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

احمدی‌نژاد به شهرستان‌های آذرشهر، ملکان، مراغه، بناب و عجب‌شیر نیز سفر خواهد کرد. سفر به شهرهای اهر، کلیبر، جلفا، شبستر، مرند و هریس نیز از برنامه‌های رییس‌جمهور در روز دوم این سفر است.

رییس جمهور در روز سوم سفر خود به شهرستان‌های هشترود، بستان‌آباد، میانه، چاراویماق می‌رود. چهارمین روز سفر رییس جمهور با سفر به شهرستان‌های ارسباران (ورزقان) و اسکو پایان می‌یابد.

جلسه‌ی هیات دولت نیز پنجشنبه شب در تبریز تشکیل می‌شود.

دیدار با خانواده‌های شهیدان و ایثارگران، علما و روحانیون و منتخبان استان از دیگر برنامه‌های محمود احمدی‌نژاد در شانزدهمین سفر استانی خود به استان آذربایجان شرقی است.

کد خبر 1248

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز