همشهری آنلاین: در جدیدترین رده‌بندی بهترین‌های تکواندو جهان که هر ماه از سوی فدراسیون جهانی اعلام می‌شود پنج ایرانی در بخش مردان همچنان در صدر جدول اوزان خود قرار دارند.

takewondo

در اولین روز از سال جدید میلادی، فدراسیون جهانی رده بندی بهترین تکواندوکاران جهان را در اوزان مختلف منشتر کرد.

به گزارش مهر، رضا نادریان در وزن سوم، محمد باقری معتمد در وزن چهارم، علیرضا نصر آزادانی در وزن پنجم، یوسف کرمی در وزن هفتم و حسن تاجیک در وزن هشتم همانند چندماه گذشته در صدر قراردارند.

در بین بانوان ایرانی هم سمانه شس پری در وزن سوم حضور دارد که با امتیاز 71 در مکان چهارم قرار دارد. سوسن حاجی پور و راحله آسمانی نیز در اوزان خود ششم و هفتم هستند.

رده‌بندی بهترین‌های جهان:

وزن 54 کیلوگرم: میثم باقری با امتیاز10 /70 در رتبه چهارم قرار دارد. تکواندوکاران تایلند، ‌مصر و ترکیه اول تا سوم هستند.

وزن 58 کیلوگرم: بهزاد خداداد با امتیاز 50/22 در رده بیستم جهان قرار دارد . دراین وزن اسپانیا ، مکزیک و لیبی در رده‌های اول تا سوم جای دارند.

وزن 63 کیلوگرم: رضا نادریان با امتیاز 45/90 در رده نخست ایستاده است. پس از ایران،‌ تکواندوکاران ترکیه و مکزیک دوم و سوم هستند.

وزن 68 کیلوگرم: محمد باقری معتمد با اقتدار و امتیاز 50/171 مقام نخست را در اختیار دارد و پس از وی ترکیه و کره در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

وزن 74 کیلوگرم : علیرضا نصر آزادانی با امتیاز 26/124 در مکان نخست قرار گرفته ، فرزاد عبدالهی، دیگر تکواندوکار ایران با امتیاز 06/90 در رتبه دوم جای دارد و ترکیه سوم است.

وزن 80 کیلوگرم: مسعود حجی زواره با امتیاز 80/76 در رتبه پنجم قرار دارد . تکواندوکاران انگلیس،‌ کانادا و ایتالیا به ترتیب اول تا سوم هستند.

وزن 87 کیلوگرم: یوسف کرمی، کاپیتان تیم ملی با امتیاز 60/147 در صدر جدول قرار دارد .پس از وی تکواندوکاران کانادا و ایتالیا دوم و سوم هستند.

وزن 87+ کیلوگرم: حسین تاجیک با امتیاز 70/143 در رتبه نخست جای گرفته و پس از وی قزاقستان و روسیه در رده‌های بعدی جای دارند.

بخش بانوان :

وزن 46 کیلوگرم: فاطمه نعمتی با امتیاز 6/19 در رتبه 21 جای دارد. تکواندوکاران ترکیه ، تایلند و کانادا اول تا سوم هستند.

وزن 49 کیلوگرم: سارا خوش جمال فکری با امتیاز 80/29 در رده هفدهم ایستاده . دراین وزن چین ، مراکش و اسپانیا در رده‌های اول تا سوم جای دارند.

وزن 53 کیلو گرم: سمانه شش پری با امتیاز 46/71 در رده چهارم قرار دارد ، مراکش، تایلند و چین رده‌های اول تا سوم را در اختیار دارند.

وزن 57 کیلوگرم: سوسن حاجی پور با 95/46 ششم است، در این وزن تکواندوکاران چین تایپه و چین اول و دوم هستند.

وزن 62 کیلوگرم :راحله آسمانی مکان هفتم را با امتیاز 00/47 در اختیار دارد ، کانادا، ‌کره و تایلند اول تا سوم هستند.

وزن 67 کیلوگرم: پریسا فرشیدی در جای هشتم با امتیاز 38/58 قرار دارد، کره،‌ انگلیس و مصر رده‌های اول تا سوم را در اختیار دارند .

وزن 73 کیلوگرم: سهیلا سیاحی با امتیاز 95/22 در رده 21 ایستاده،‌ مکزیک، ‌فرانسه و روسیه اول تاسوم هستند.

وزن 73+ کیلوگرم: پریا پورنعمت با امتیاز67/5 در مکان 55 جای دارد، در این وزن تکواندوکاران اسپانیا، مراکش و انگلیس اول تا سوم هستند.

کد خبر 124583
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز