شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگرچه دولت به طور مستقیم در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها هیچ اشاره‌ای به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نداشته است اما پیش از این و در برخی مفاد طرح تحول اقتصادی از توسعه به‌کارگیری کسب و کار تجارت الکترونیک و تسریع در تصویب و بهسازی قوانین مرتبط با آن به عنوان مولفه‌های پیرامون بهره‌وری یاد شده است.

yarane

«برای رسیدن به اهداف بلندمدت ، فناوری اطلاعات بهترین ابزار خواهد بود چرا که فاصله ما با کشورهای توسعه یافته زیاد است و برای از بین بردن این فاصله نباید وارد آزمون و خطا شویم.»

محمدرضا خباز مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب به همشهری آنلاین می‌گوید: حدود 100 سال این کشورها ازما جلوتر هستند و ما برای رفع این فاصله باید این تکنولوژی های جدید را خریداری کنیم و برخی بخش ها را تقویت کنیم.

به گفته مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس باید میان بخش‌های اقتصادی کشور هماهنگی منسجم صورت گیرد که فناوری اطلاعات در تمامی این موارد می تواند مفید واقع شود.

خباز می گوید: فناوری اطلاعات همان طور که از اسمش پیدا است می تواند مسیر میانبر را برای رسیدن به اهداف بلند مدت اقتصادی به ما نشان دهد تا بتوانیم این فاصله های عمیق بیش از صد سال را نسبت به کشورهای دیگر جبران کنیم.

وی با بیان اینکه طرح هدفمند کردن یارانه ها و فناوری اطلاعات لازم و ملزوم یکدیگرند ، می گوید: همانطور که فناوری اطلاعات برای رسیدن به اهداف این طرح کمک می کند . در صورتیکه این راه را درست بپیماییم به نقطه بهره وری پیش بینی شده در سند چشم انداز در تحول اقتصادی حوزه ICT می رسیم.

وی با بیان اینکه تاثیرات طرح تحول اقتصادی در حوزه ICT کاملا مستقیم است ، می گوید: یکی از بزرگترین مشکلات فعلی کشور دولت الکترونیک است . دولت الکترونیک دولتی شفاف است و با بهره گیری از IT هیچ نقطه تاریکی در تصمیم گیری ها ی اقتصادی و تکنولوژی وجود نخواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است از این طریق مردم می توانند به صورت روزانه از طریق اینترنت در جریان حجم اطلاعات باشند و این شفاف سازی برای جلوگیری مفاسد اقتصادی ، دولت را کمک می‌کند

کد خبر 124571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز