همشهری‌آنلاین: حکم میخائیل خودورکوفسکی (Mikhail Khodorkovsky) غول نفتی سابق روسیه صادر شد. سی ان ان گزارشی دارد در این زمینه:

Mikhail Khodorkovsky

سی ان ان گزارش داد قاضی محاکمه کننده میخائیل خودورکوفسکی غول نفتی سابق روسیه در تعیین مجازات وی هیچ بخششی نداشت و حکم خودورکوفسکی را حداکثر مجازات تعیین کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، وکیل خودورکوفسکی غول نفتی سابق روسیه که به اتهام فساد مالی به چهارده سال حبس محکوم شده است حکم خودورکوفسکی را فاقد وجاهت قانونی عنوان کرد و پوتین را مسئول حکم صادره برای وی دانست.

ماتئو چانس خبرنگار سی ان ان در مسکو گزارش داد، دادگاه خودورکوفسکی و شریک وی را در اتهام های پولشویی و اختلاس به حداکثر مجازات یعنی چهارده سال حبس محکوم کرد.

دادگاه هفت سال محکومیتی را که وی تاکنون گذرانده مد نظر قرار داد و وی باید تا سال 2017  در زندان بماند.

چانس ادامه داد، روسیه هرنوع ارتباط سیاسی با دادگاه خودور کوفکسی را رد کرده است اما وکیل خودورکوفکسی حمایت و نفوذ پوتین را در تعیین حداکثر مجازات برای خودورکوفسکی دخیل می داند. وی افزود وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از آمریکا و دیگر کشورها که به این محاکمه انتقاداتی وارد کرده اند خواست تا در امورر حقوقی و قانونی روسیه دخالت نکنند.یک نظرسنجی اخیر نیز درباره دیدگاه مردم روسیه درباره دادگاه خودورکوفسکی نشان داده که مردم روسیه هیچ توجهی به دادگاه وی ندارند.

کد خبر 124470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز