گروه اجتماعی - مینا شهنی: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از 7 معاونتی است که این وزارتخانه در چارت سازمانی‌اش دارد اما جایگاه و گستره فعالیتش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

moghaddam

از آنجا که سکاندار این معاونت می‌بایست در تعامل با مطبوعات نسبت به بهبود شرایط مطبوعات کشور گام‌هایی بردارد، مهم‌ترین افراد رو در رویش مسئولان مطبوعاتی کشور‌خواهند بود و رسیدگی به خواسته‌ها و انتظارات مدیران مسئول و سردبیران واحدهای خبری از جمله وظایف این معاونت به حساب می‌آید.

بیژن مقدم، مدیر مسئول روزنامه جام‌جم، نخستین مدیرمسئولی است که به سؤال‌های ما پیرامون انتظارات مدیران مسئول از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد پاسخ داده‌است. گفت‌وگوی ما را با مقدم بخوانید:

  • انتظارات مدیران مسئول از معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد چیست؟

مواردی که در حکم وزیر ارشاد آمده است اگر انجام بشود یکی از درخشان‌ترین دوره‌ها را خواهیم داشت.

  • دقیقا به کدام موارد اشاره می‌کنید؟

حکمی که برای جناب محمدزاده صادر شده در خود مواردی را دارد که به چند سرفصل به‌عنوان مهم‌ترین مسئولیت‌های معاونت مطبوعاتی اشاره کرده‌است. از این میان می‌توان به تعامل سازنده با مطبوعات، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و به‌طور کل رسانه‌ها، گسترش همکاری‌های رسانه‌ای داخلی و خارجی با رعایت اصول حاکم بر سیاست خارجی و ارتقای سطح دانش روزنامه نگاران و تربیت خبرنگارانی کارآمد در عرصه ملی و بین‌المللی اشاره کرد که به‌نظر من اگر معاونت جدید مطبوعاتی بتواند از عهده انجام این موارد و دیگر موارد قید شده در این حکم برآید یکی از موفق‌ترین و بهترین معاونت‌های مطبوعاتی خواهد بود. مثلا اگر تعامل سازنده با مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سایت‌ها اتفاق بیفتد دست‌اندرکاران مطبوعات راضی خواهند بود.

  • فکر می‌کنید در بحث گسترش رسانه‌های داخلی معاونت مطبوعاتی چه کارهایی باید انجام بدهد؟

یکی از دغدغه‌های مهم در مطبوعات این است که ما بتوانیم از مرزهای جغرافیایی‌ کشورمان بیرون برویم این حرفی است که رئیس‌جمهور حدود 3-2 سال قبل گفت اما هیچ کاری انجام نشده است و اصلا روشن نیست که اگر رسانه‌ای خواست از مرزهای جغرافیایی برود بیرون معاونت مطبوعاتی چه کمکی خواهد کرد؛ یعنی اینکه وقتی یکی از روزنامه‌های کشور تصمیم بگیرد که روزنامه‌اش را به زبان‌های عربی، فرانسوی یا زبان دیگری در خارج از کشور منتشر کند و مرزهای جغرافیایی کشور را پشت سر بگذارد واقعا معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد چه کمکی به این رسانه ‌خواهد کرد یا چه همکاری خاصی با این دسته رسانه‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر 123740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز