گروه اقتصادی: شنبه27 آذر باردیگر رئیس‌جمهور در یک برنامه تلویزیونی درباره یارانه‌ها سخن خواهد گفت.

فروشگاه

اما اینکه آیا محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی تلویزیونی می‌خواهد فرمان آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی را صادر کند یا دست‌کم جزئیات بیشتری از اصلاح قیمت‌ها و زمان آن را با مردم در میان بگذارد، هنوز مشخص نیست؟

از سوی دیگر وزیر بازرگانی از آمادگی وزارتخانه ‌متبوعش برای اجرای این قانون خبر داده‌است. مهدی غضنفری در عین حال از قول بخش خصوصی برای تثبیت قیمت‌ها تا پایان سال سخن می‌گوید: زیرمجموعه‌های این وزارتخانه برای تنظیم بازار و به‌ویژه پایش قیمت‌ها به‌عنوان تکلیف اصلی در فرصت‌های پایانی ورود کشور به مرحله اجرایی قانون هدفمندی یارانه‌ها سنجش آمادگی برگزار کرده‌اند.

تثبیت قیمت‌ها تا پایان سال

تثبیت قیمت‌ها تا پایان سال‌جاری یکی از اقداماتی است که به گفته وزیر بازرگانی برای اجرای موفق قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها در سایه تعامل با فعالان حوزه بازار و اصناف صورت خواهد گرفت.مهدی غضنفری، با بیان اینکه بخش خصوصی در توافقات مختلف خود با وزارت بازرگانی این قول را داده که تا پایان سال قیمت‌ها را ثابت نگه دارد، به تفاهمنامه‌های مشترک با برخی انجمن‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: در این توافقات بر ثبات قیمت‌ها تا پایان سال تاکید شده است.

به گزارش شابا، وزیر بازرگانی همچنین هشدار داد: اگر برخی بخواهند نوعی اخلال سازماندهی شده را بر ضد‌اجرای این قانون انجام دهند، شک نکنند که به‌شدت با آنها برخورد خواهد شد. زیرا قوه قضاییه به‌طور مشخص اعلام کرده افرادی که در راه اجرای قانون، مانع یا خللی ایجاد کنند را محاکمه کرده و در سیستم قضایی با آنها به‌عنوان مفسد اقتصادی برخورد قاطعانه صورت می‌گیرد.

 

کد خبر 123341

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز