همشهری آنلاین: با دستور رئیس جمهور و بر اساس ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری پس از آگهی در روزنامه ها و برگزاری آزمون، 23 هزار پرستار استخدام می شوند.

لطف الله فروزنده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت:قانون ارتقای بهره وری پرستاران مراحل کار و مجوز را طی کرد و با دستور رئیس جمهور و بر اساس ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری پس از آگهی در روزنامه ها و برگزاری آزمون، 23 هزار پرستار استخدام می شوند.

وی تصریح کرد :بر اساس این مصوبه ،پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، ماماها، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی و کسانی که در اتاق عمل کار می‌کنند پس از شرکت در آزمون استخدام خواهند شد.

همچنین مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز استخدام 23 هزار پرستار یک دستاورد بزرگ است و این طرح شامل کسانی می‌شود که در قسمت بالینی مشغول به کار هستند.

وی افزود: کارکنانی که در قسمت‌ستادی و اداری هستند شامل این طرح نمی‌شوند.وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به قانون ارتقاء بهره‌وری پرستاران اظهار داشت بر اساس این قانون افرادی که در شیفت شب و ایام تعطیل کار می‌کنند شیفت آنها یک و نیم برابر محاسبه می‌شود و همچنین کسانی که در بخشهای سوختگی و روانی کار می‌کنند یک ماه مرخصی اضافه برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

 

کد خبر 123092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز