همشهری آنلاین: 5500 ورزشکار از دوشنبه کار خود را آغاز می‌کنند

para games

نخستین دوره بازی‌های آسیایی معلولین، موسوم به بازی‌های پاراآسیایی از روز دوشنبه (22 آذر) در شهر گوانگ‌جو چین آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس تصمیمی که پیش از این شورای المپیک آسیا و کشورهای آسیایی گرفته بودند، قرار است نخستین دوره بازی‌های پاراآسیایی با حضور 5500 وزشکار، مربی و همراه از 41 کشور آسیایی از روز دوشنبه به مدت یک هفته در شهر گوانگ‌جو برگزار شود.

در این دوره از رقابت‌ها که 157 ورزشکار ایرانی حضور دارند، از صبح روز دوشنبه ورزشکاران در 16 رشته به مصاف هم می‌روند.

ایران نیز در روز نخست در رشته‌های تیراندازی، تیروکمان، والیبال نشسته، شنا، گلبال و فوتبال 7 نفره با حریفان خود رقابت می‌کند.

در تیراندازی سید رمضان صالح‌نژاد و سیده اعظم رضایی در ماده تفنگ بادی 10 متر با حریفان روبه‌رو می‌شوند.

در بخش تیراندازی با کمان شهاب ریحانی، حسن ابوطالبی، سید شهاب‌الدین بسام در بخش مردان و نفیسه احمدی، زهرا نعمتی و راضیه شیرمحمدی در بخش زنان با حریفان به رقابت خواهند پرداخت. همچنین در بخش اسلحه ریکرو رهام شهابی‌پور، ابراهیم رنجبر و حشمت کاظمی با حریفان رقابت می‌کنند.

تیم تیراندازی با کمان ایران هم در بخش تیمی در مرحله گروهی با حریفان رقابت می‌کند.

تیم‌های والیبال نشسته زنان و مردان ایران نیز در روز نخست بازی‌ها به ترتیب با مغولستان و ژاپن بازی می‌کنند.

در شنا حسن غمخوار، بهمن شکاری، وحید کشتکار و امین گل‌مهدی در فینال 400 متر آزاد برای کسب مدال به آب خواهند زد. همچنین شاهین ایزدیان، رضا آذرشب و علی نیکو در فینال 100 متر آزاد مسابقه خواهند داد.

تیم‌های گلبال زنان و مردان ایران نیز در روز نخست بازی دارند به طوری که تیم گلبال مردان در گروه B دور مقدماتی با اردن مصاف می‌دهد و تیم زنان نیز با میزبان رقابت‌ها (چین) پیکار خواهد کرد.

تیم فوتبال 7 نفره ایران نیز روز دوشنبه کار خود را در بازی‌های پاراالمپیک آغاز خواهد کرد. حریف نخست ایران تیم ژاپن خواهد بود.

کد خبر 122987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز