امسال هم مثل سال‌های قبل تلویزیون به استقبال ماه محرم رفت و باز هم مثل هر سال در آخرین لحظات، اسامی برنامه‌های مناسبتی مشخص شد.

سریال ماه محرم

امسال هم مثل سال‌های قبل تلویزیون به استقبال ماه محرم رفت و باز هم مثل هر سال در آخرین لحظات، اسامی برنامه‌های مناسبتی مشخص شد. اما امسال برنامه‌های محرم تفاوت عمده‌ای با سال‌های قبل دارد؛ خون‌بها یا همان خون مردگی بالاخره در کنداکتور تلویزیون قرار گرفت و تفاوت دیگر را می‌توان در پخش سریال‌هایی دانست که قبلا پخش شده‌اند.

شبکه یک؛ دو سریال برای این ایام

شاید عجیب باشد که دو سریال در این ایام از شبکه ملی پخش شود. آن طور که اعلام شده، امسال از این شبکه دو سریال«تا رهایی» به کارگردانی حسین تبریزی و «خون‌بها» به کارگردانی جواد مزد‌آبادی در این ایام پخش می‌شود. نقطه اشتراک این دو سریال آن است که مدت‌ها پیش ساخته شده‌اند.

سریال «خون‌بها» به کارگردانی جواد مزد‌آبادی در سال 1385 با نام ‌«خون مردگی» ساخته شد.
آن طور که عنوان شده این کار پس از 3سال با حذف بخش‌هایی به روی آنتن می‌رود.

کارگردان به خبرگزاری سینمای ایران گفته که‌‌ آن زمان طرح و فیلمنامه این مجموعه مورد تأیید مسئولان وقت تلویزیون قرار گرفته و حتی ناظر کیفی حضور مداوم داشته با این حال جزئیات این توقیف تا امروز هم روشن نشده‌است؛ گرچه او اعلام کرده که مسئولان علت اصلی را گذر از برخی از خطوط عنوان کرده‌اند. سعید نعمت‌الله فیلمنامه و محمد رضا شفیعی تهیه‌کننده این سریال 14قسمتی هستند.

خلاصه داستان: جوان ورزشکاری بعد از حضور در مسابقات جهانی به ایران بازگشته و با قتل مشکوک برادرش مواجه می‌شود. در این ماجرا در کنار داستان پلیسی و معمایی مجموعه، بحث معضلات اجتماعی مانند مواد‌مخدر نیز بیان می‌شود، ضمن اینکه مفاهیم عاشورایی نیز در جایگاه خود و به اندازه ارائه می‌شوند.

بازیگران: پولاد کیمیایی، لیلا اوتادی، سیاوش طهمورث، عبدالرضا اکبری، حبیب دهقان نسب، سولماز غنی.

زمان پخش: روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 22:15 و پنجشنبه‌ها ساعت 22 از شبکه اول پخش می‌شود.اما سریال دیگری که در این ایام پخش خواهد شد، «تا رهایی»به کارگردانی حسین تبریزی است که سال گذشته در شبکه دو ساخته شد، اما به‌دلیل اینکه این شبکه به شبکه کودک و نوجوان تغییر کاربری داد و با توجه به تغییر مدیران، پخش آن به تعویق افتاد تا امسال این کار از شبکه اول سیما پخش شود. فلورا سام نویسنده فیلمنامه و مجید اوجی تهیه‌کننده این سریال 13 قسمتی هستند.

خلاصه داستان: چمدان حاوی مدارک و قرص‌های روانگردان محمودی با چمدان دیگری عوض می‌شود. باند قاچاق این مواد تلاش می‌کنند تا فردی را به‌عنوان عامل نفوذی برای بازگرداندن چمدان به خانه محمودی بفرستند و... .

بازیگران: پویا امینی، مریم بوبانی، حمیدرضا پگاه، حسن جوهرچی، شیوا خسرومهر، مریم خدارحمی، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، مهدی صبائی، شهرام عبدلی، کیوان محمود‌نژاد، سعید نیک‌پور و روناک یونسی.

زمان پخش: با پایان پخش سریال خون‌بها این سریال پخش می‌شود.

شبکه 3 سیما، سریال‌های تکراری

گویا محرم امسال هیچ خبری از سریال جدید مناسبتی در شبکه 3 سیما نیست. امسال سریال‌ «بانو» به کارگردانی فرید سجادی و سریال «وفا» به کارگردانی محمد حسین لطیفی از این شبکه مجدد پخش می‌شوند. البته باید پذیرفت که این دو سریال از کارهای خوش ساخت زمان خودشان بودند و در زمان پخش نخست، مخاطبان زیادی را پای تلویزیون نشاندند.

امسال در دومین سال پیاپی سریال «بانو» از این شبکه به نمایش در می‌‌آید. این کار که سال گذشته در ایام محرم از شبکه سه پخش شد، امسال نیز با آمدن ماه محرم دوباره روی آنتن می‌رود. فرید سجادی کارگردانی کاری را برعهده دارد که متن آن را نادر وحید نوشته‌است.

خلاصه داستان: مردی شیک‌پوش به همراه زنی به نام «بانو» پس از 20سال به شهری وارد می‌شوند که مشخص می‌شود توسط جماعتی از مردمان همین شهر به بانو ستمی رفته است. اکنون او برای گرفتن انتقام به شهر خود بازگشته است. در این رهگذر اتفاقاتی به‌وقوع می‌پیوندد که شهربانی و مردم نیز در آن دخیل می‌شوند و... .

بازیگران: داریوش ارجمند، سیاوش طهمورث، فریبا کوثری، ساره بیات، کاوه خداشناس، مریم قادری و خسرو دستگیر.

زمان پخش: این سریال هر روز به جز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت13:45 روی آنتن می‌رود.
اما کار دیگر سریال «وفا» به کارگردانی محمد حسین لطیفی است که براساس داستانی از علیرضا افخمی و به تهیه کنندگی منصور سهراب‌پور در 13‌قسمت پخش می‌شود.

این کار سال‌ها قبل از تلویزیون پخش شد و در‌ آن زمان، بازی بازیگران تازه کار و جوانی همچون هانیه توسلی و پوریا پورسرخ توجه مخاطبان را جلب کرد.

خلاصه داستان: جوان یهودی ایرانی حین تحصیل در کشور لبنان با دختری مسلمان به‌نام وفا آشنا و شیفته رفتار و اعتقادات او می‌شود. پس از برگشت به ایران به علت سوء تفاهمات زندانی شده و ماه‌ها شرایط بازگشت به لبنان را ندارد و... .

بازیگران: فرهاد اصلانی، فرهاد قائمیان، هانیه توسلی، پوریا پورسرخ، محسن قاضی مرادی و مهوش وقاری.

زمان پخش: این سریال هر شب به جز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت19:15 روی آنتن می‌رود.

شبکه دو، جایی برای کودکان و نوجوانان

ماه رمضان امسال شبکه دو در دست کودکان و نوجوانان قرار گرفت؛ از پخش اذان و قرآن توسط قاریان نوجوان تا برنامه‌های مذهبی با حضور مجری‌ها و بازیگران نوجوان. به‌نظر می‌رسد بازتاب و استقبال خوب از این برنامه‌ها باعث شده که مدیران و مسئولان گروه کودک و نوجوان باز به این رده سنی اطمینان کنند و سریال مناسبتی ماه محرم را به مخاطبان گسترده کودک و نوجوان اختصاص دهند. «بچه‌های مهتاب» با نام قبلی «تکیه بچه‌های محله ما» به کارگردانی سید جواد هاشمی در شبکه دو سیما تولید شده‌است. محمد نجفی‌زاده تهیه‌کنندگی این سریال 13قسمتی را برعهده دارد.

خلاصه داستان: چند نوجوان در یک محله همزمان با رسیدن ماه محرم به کمک روحانی محل تصمیم به برپایی هیأت عزاداری می‌گیرند. در جریان این موضوع اتفاقاتی پیش می‌آید که همه آنها را در کمک به یکدیگر در رفع مسائل پیش آمده بسیج می‌کند. سید جواد هاشمی در کنار بازیگران نوجوان، این داستان را روایت می‌کنند.

 

کد خبر 122542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز