یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آب نارگیل در داخل میوه سبز نارگیل وجود دارد و موهبت طبیعت برای بشر است.

آب نارگیل

به گزارش ایسنا، این مایع پرخاصیت سرشار از ویتامین‌ها، املاح معدنی، آمینواسیدها، کربوهیدرات‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، آنزیم‌ها و سایر ریزمغذی‌های مفید است. در واقع آب نارگیل حاوی تمام ریزمغذی‌هایی است که برای سلامت انسان ضروری هستند.[نشانه‌های عدم دریافت ریزمغذی‌ها]

آب نارگیل نه تنها هیچ عوارض جانبی ندارد، بلکه برای درمان سریع بسیاری از مشکلات بهداشتی نیز سودمند است. این مایع یکی از بهترین محصولات برای مراقبت و حفظ سلامت پوست است.

به گزارش سایت انگلیسی وانیندیا، آب نارگیل به ویژه‌ برای پوست‌های چرب مفید است. از آنجا که حاوی سیتوکینین‌ها است، روند پیری پوست را تنظیم می‌کند و کاربرد منظم آن به همراه آب لیمو بر روی پوست میدان انعطاف پذیری پوست را افزایش داده و از سفت شدن آن جلوگیری می‌کند.

نوشیدن روزانه آب نارگیل گردش خون را تقویت می‌کند که حاصل آن افزایش شفافیت پوست و از بین بردن نشانه‌های خستگی و استرس است.

بر اساس این گزارش، آب نارگیل همچنین به ترمیم زخم‌ها کمک می‌کند. زخم‌ها را با آب نارگیل شست و شو دهید و بگذارید تا روی پوست شما به تدریج خشک شود. این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید و سپس با آب سرد محل زخم را بشویید.

علاوه بر این‌ها، اگر آب نارگیل را با آب داخل وان برای حمام کردن ترکیب کنید، مانع از بروز عفونت‌های قارچی به ویژه‌ در فصل زمستان می‌شود.

همچنین با ترکیب آب نارگیل با صابون یا لولسیون بدن می‌توانید پوست را دائما مرطوب نگهداشته و در تمام روز از تشعشعات در امان نگهدارید. نتایج درمان پوست با آب نارگیل برخلاف سایر روش‌ها به سرعت بروز می‌کند.

کد خبر 120563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز