جمعه ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روحیه طلبکاری نه تنها امکان استفاده از اندیشه‌ها و نظرات بلند دانشجویان را فراهم نمی‌کند بلکه انگیزه مسئولان را در پیگیری خواسته‌های آنان کاهش می‌دهد.

به گزارش مهر، کامران دانشجو در دیدار با فعالان دانشجویی دانشگاه قزوین، با تاکید بر ضرورت فعالیت‌های دانشجویی و ترویج فضای نقد سازنده و آزاد اندیشی در دانشگاهها گفت: فعالان دانشجویی باید مراقب باشند در عین حالی که باید سطح آرمانی خواسته ها را در همه موضوعات مورد علاقه در نظر بگیرند، از واقعیت‌های موجود در جامعه و دانشگاه غافل نشوند تا بتوانند با پیشنهادهای سازنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه را آماده کنند و در این صورت است که اجازه نمی‌دهند روحیه آرمان خواهی و مطالبه‌گری به روحیه طلب کاری تبدیل شود.

 وی افزود: روحیه طلبکاری نه تنها امکان استفاده از اندیشه‌ها و نظرات بلند دانشجویان را فراهم نمی‌کند بلکه انگیزه مسئولان را در پیگیری خواسته‌های آنان کاهش می‌دهد و حتی بعد از مدتی باعث ناامیدی در دانشجویان دارای روحیه طلبکاری که بی‌توجه به واقعیات هستند نیز می‌شود.

 دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث خصوصی سازی و واگذاری تدریجی خدمات رفاهی دانشجویان به بخش خصوصی گفت: نظارت بر ارائه این خدمات توسط مسئولین دانشگاه‌ها و وزارت علوم تقویت می‌شود تا هدف اصلی که تمرکز بر روی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی توسط مسئولان دانشگاه است دچار مشکل نشود و دانشجویان از نظر خدمات رفاهی در شرایط بهتری قرار گیرند تا بتوانند فعالیت‌های علمی پژوهشی را به درستی پیگیر باشند.

 وی ضمن تاکید بر فعالیت سیاسی دانشجویان گفت: دانشگاه محل کادرسازی و تربیت نیروی انسانی برای نظام است لذا فعالیت سیاسی دانشجویان نباید به سمت یک حزب، جریان یا جناح سیاسی سوق داده شود.

 وزیر علوم خطاب به دانشجویان گفت: مراقب باشید ابزار فعالیت‌های حزبی و جناحی خاصی نشوید، حتی اگر کسانی تلاش کردند دانشگاه را به سمت جریان مورد نظر شما سوق دهند مخالفت کنید تا خروجی دانشگاه فقط برای نظام و توسعه و پیشرفت کشور باشد نه یک حزب و جناح سیاسی.

 دانشجو با تاکید بر اینکه در سفر استانی به قزوین 25 میلیارد تومان برای بهبود فعالیت‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصویب شده است گفت: با توجه به مشکلات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و دور شدن آن از ماموریت اصلی خود، هزینه صحیح این 25 میلیارد تومان در طی سه سال می‌تواند تا حد زیادی این دانشگاه را در مسیر تعریف شده و جایگاه بین‌المللی آن قرار دهد.

 وی در پاسخ به سئوالات دانشجویان در خصوص تاخیر در تغییر متون درسی در حوزه‌های علوم انسانی گفت: در مسیر خواسته‌های شما برای تغییر متون علوم انسانی و ضرورت‌هایی که همه دلسوزان کشور بر آن تاکید دارند، اقدامات مناسبی را برای تغییر و تجدید نظر در سر فصل‌ها و همچنین تغییر متون داشته‌ایم که به تدریج عرضه می‌شوند و با اولویت‌بندی در برخی رشته‌ها و دروس  در حال فعالیت هستیم. 

کد خبر 120492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز