سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

مس کرمان در شرایطی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که 11 هفته است در لیگ برتر شکست نخورده و در بازی خانگی فردا به‌دنبال حفظ این رکورد خواهد بود.

فوتبال

آخرین شکست شاگردان صمد مرفاوی به هفته سوم (جمعه 15 مرداد) برمی‌گردد که نارنجی‌پوشان کرمانی مغلوب ملوان شدند. این سومین شکست پیاپی مس بود و آن زمان شایعات مختلفی در مورد اخراج مرفاوی شنیده شد ولی مسئولان مس از این مربی حمایت کردند و حالا تیم او بعد از پشت‌سر گذاشتن 11 بازی بدون شکست، با 23 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد.

اگر مس در این بازی برنده از زمین بیرون بیاید و استقلال هم این هفته مقابل شاهین بوشهر متوقف شود، تیم کرمانی می‌تواند حتی تا رده سوم جدول هم صعود کند. آنها از لحاظ تاکتیکی و هماهنگی تیمی به شرایط ایده‌آلی رسیده‌اند و اگر اتفاق خاصی نیفتد به‌طور حتم پرسپولیس روز سختی در کرمان خواهد داشت.

غیبت 2 بازیکن کلیدی

مس در این دیدار 2 بازیکن تأثیرگذارش را در اختیار نخواهد داشت. در این مسابقه مهرداد پولادی، هافبک چپ پای مس و همچنین محمد منصوری، دیگر هافبک این تیم نمی‌توانند مس را مقابل پرسپولیس همراهی کنند. پولادی در بازی با صبای قم از زمین مسابقه اخراج شد و به‌دلیل اتفاقاتی که در این دیدار افتاد، کمیته انضباطی او را یک جلسه هم محروم کرد.

پولادی بازی قبلی مقابل سایپا را از دست داد و مقابل پرسپولیس هم بازی نخواهد کرد. محمد منصوری هم در بازی با سایپا اخطار گرفت و برای دیدار با پرسپولیس 3 اخطاره شد. در ضمن امرایی هم مصدوم است و به این بازی نمی‌رسد ولی احتمال حضور سیفی دیگر هافبک مصدوم مس مقابل پرسپولیس وجود دارد. در این میان مرفاوی چشم به ساق‌های ادینهو ستاره برزیلی تیمش خواهد داشت و شاید این بازیکن همه چیز را به سود مس تغییر دهد.

اظهارنظر مرفاوی

مرفاوی در آستانه این بازی با امیدواری خاصی در مورد موفقیت تیمش حرف می‌زند. او می‌گوید: «این یکی از بازی‌های سخت ماست اما مس در گذشته نشان داده برای تیم‌های بزرگ مشکل‌ساز است. ما با تمام وجود برای کسب امتیاز و شکست پرسپولیس در کرمان تلاش خواهیم کرد. بازیکنان و هواداران مس آماده شکست پرسپولیس در کرمان هستند و حریف ما راهی جز باخت ندارد.»

او ادامه می‌دهد: «مس 2 بازی گذشته خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و هم‌اکنون بازیکنان از روحیه بالایی برخوردار هستند. در کرمان به پرسپولیس باج نخواهیم داد و این تیم باید برای شکست، خودش را آماده کند. بازی‌های پرسپولیس را برای بازیکنان صنعت مس کرمان آنالیز خواهم کرد و برای شکست این تیم با برنامه پیش خواهیم رفت. مس بدون حاشیه و با تمرکز روی بازی خود به میدان می‌رود و کسب حداکثر امتیاز در تمام بازی‌ها تنها هدف تیم ماست.»

رویارویی با تیم سابق

نبی‌الله باقری‌ها مدافع بلندقامت مس در این دیدار مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت. باقری‌ها که توسط دایی در فهرست مازاد پرسپولیس قرار گرفت از رویارویی با پرسپولیس حس خاصی ندارد و می‌گوید: «راستش را بخواهید هیچ حسی ندارم و این مسابقه با بازی‌های دیگر هیچ فرقی برایم ندارد. پرسپولیس تیم بسیار خوبی است ولی ما میزبان هستیم و فقط به شکست این تیم فکر می‌کنیم.»

باقری‌ها در پاسخ به این سؤال که آیا بابت جدایی از پرسپولیس از دایی و کاشانی ناراحتی؟ تأکید می‌کند: «من 3 سال در پرسپولیس بازی کردم و با این تیم 2 بار قهرمان شدم. بهترین دوران فوتبالم را در پرسپولیس پشت سر گذاشتم و دوست داشتم بمانم ولی شرایط مهیا نبود. من از دایی و مسئولان باشگاه ناراحت نیستم و به هیچ عنوان هم به کسی بی‌احترامی نمی‌کنم.»
این مدافع ادامه می‌دهد: «به هر حال مربی و مدیرعامل در انتخاب بازیکن اختیار تام دارند و کارنامه من هم در پرسپولیس مشخص است و بسیاری از کارشناسان همیشه از عملکرد من به‌صورت مثبت یاد کرده‌اند. اگرچه از برخی برخوردها ناراحتم ولی فوتبال حرفه‌ای است و دیگر به گذشته فکر نمی‌کنم

من سال گذشته به‌خصوص در 2 ماه آخر لیگ اذیت شدم و با من برخورد خوبی صورت نگرفت. به هر حال قسمت نبود در پرسپولیس بمانم و الان هم خوشحالم که در مس کرمان بازی می‌کنم.» باقری‌ها در پاسخ به این سؤال که اگر مقابل پرسپولیس گل بزنی خوشحالی خواهی کرد؟ می‌گوید: «برای من موفقیت مس از همه چیز مهم‌تر است ولی اگر موقعیت پیش بیاید به فکر گلزنی هستم. من پیراهن مس را بر تن می‌کنم و اگر گل بزنم خوشحالی خواهم کرد.»

کد خبر 120385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز