دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

آیدا ابوترابی: بسیاری از گردشگران دوست دارند با بالن از مناطق زیبای طبیعی دیدن کنند.

577

سفر بر فراز کوه، آب و جنگل آن‏قدر هیجان‏انگیز است که مسافران بعضی مناطق مثل کوه‏های آلپ از بالن‏ استفاده می‏کنند و به تماشای زیبایی‏های زمین از آسمان می‏پردازند.

این مسئله سبب شده یک شرکت استرالیایی به دنبال راه‌اندازی پروژه‏ای به نام «اسکای لیفت» برود؛ برنامه‏ای که قرار است در آن بالنی دیسک مانند پر شده از گاز هلیوم ساخته شود که شامل چندین طبقه است و می‌تواند با سرعت 70 کیلومتر در ساعت به تمام نقاط زیبای زمین و بناهای فرهنگی و تاریخی سفر کند.

مدیر پروژه اسکای لیفت درباره این بالن این‏طور توضیح می‏دهد: «قطر این بالن 150متر است و از پوسته‏ای از  جنس پلاستیک سبک درست می‏شود که با گاز هلیوم پر می‌شود و می‏تواند تا 150 تن وزن را از زمین بلند کند.»

 تا  به حال تیم طراحی این پروژه نمونه کوچکی به قطر 18متر ساخته‏اند و آزمون‏های اولیه نشان می‏دهد که این مدل از قدرت مانور خوبی برخوردار است. اما برای ساخت این هتل بالنی به قطر 150متر، سازندگان به دنبال سرمایه‏گذار هستند.

یکی از مسائلی که باعث شده کارشناسان نسبت به موفقیت این برنامه و هزینه‏های آن خوش‏بین  نباشند، طرح مشابهی به نام «کارگو لیفتر» است که در آلمان آغاز شد، ولی به‌دلیل هزینه‏های سرسام‌آور،  در سال 2002 از ادامه کار بازماند.

کد خبر 120230
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز