گروه ورزشی: لیگ برتر در فاصله دو هفته به پایان نیم فصل شاهد بازی دو تیم مدعی قهرمانی این فصل است.

لحظه حساس فرا رسید. بازی استقلال و سایپا در هفته چهاردهم به بسیاری از ابهامات برای شناخت قهرمان نیم فصل پاسخ خواهد داد.
سایپا در حال حاضر با 30 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و استقلال بعد از شکست مقابل پیکان بهترین شانس خود را برای حفظ موقعیتش از دست داد و با 3  امتیاز کمتر در مکان دوم ایستاد.
در صورت پیروزی سایپا در مصاف با استقلال قهرمانی نیم فصل این تیم مسجل خواهد شد اما در صورت شکست سایپا این استقلال است که می‌تواند امیدوار به قهرمانی باشد.
در هفته پانزدهم استقلال با پاس دیدار می‌کند و سایپا نیز در کرمان با مس روبرو خواهد شد.
رقابت‌های هفته چهاردهم جمعه و یک‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

پرسپولیس جمعه در تهران میزبان راه‌آهن است. این تیم اگر هر 2 بازی آینده خود را نیز با پیروزی پشت سر بگذارد نمی‌تواند  مکانی بهتر از سوم در جدول را از آن خود کند.در این بازی پرسپولیسی‌ها باز هم  مشکل آسیب‌دیدگی دارند. باقری، حاجی‌زاده، سیدعباسی، فاطمی و مامانی 5 مصدوم پرسپولیس هستند. علاوه بر غیبت آلونگ که به کامرون سفر کرده است. البته با بازگشت لوئیس ساها بعد از یک مرخصی یک هفته‌ای خیال دنیزلی در خط دفاع آسوده خواهد بود. اولادی نیز بعد از مصدومیت در بازی با کاوه تلاش دارد به این بازی برسد.
پرسپولیس در حال حاضر با 22 امتیاز در مکان دوم جدول قرار دارد. اما اوضاع در راه‌آهن با وجود حضور میثاقیان تغییری نکرده البته نباید از تیمی که بیشتر امتیازاتش را در هفته‌های گذشته از دست داده انتظار معجزه داشت.
در شیراز برق میزبان صبا باتری است البته اگر شرایط جوی اجازه برگزاری این بازی را بدهد. هفته پیش دو دیدار از رقابت‌های جام حذفی در این شهر لغو شد.
ذوالفقار نسب در بازی جمعه با مهاجم سابق صبا باتری رافیک مارکوسی به دیدار رقیب تهرانی خود می‌رود. قطعا او دانسته‌های خود از صبا باتری ‌ رادر اختیار برق قرار می‌دهد.
در این بازی صبا باتری سهراب بختیاری‌زاده و مرتضی کاشی دو مدافع اصلی خود را به‌دلیل محرومیت   در اختیار نخواهد  داشت.
صبا باتری نیز علیرغم حضور محمدحسین ضیایی در رأس رهبری این تیم با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد.  هم‌اکنون برق شیراز در مکان نهم و صبا باتری در مکان سیزدهم جدول لیگ قرار دارند.
ابومسلم بعد از شکست دور از انتظار در رقابت‌های جام حذفی مقابل صنعت نفت برای فراموشی این حادثه باید ملوان را شکست دهد تا بار دیگر هواداران مشهدی با این تیم آشتی کنند. ابومسلم این روزها بدنبال مربی تازه‌ای است تا جانشین قیاسی شود. البته دلیل این جابجایی مشخص نیست اما قراراست قیاسی به عنوان مدیر فنی در این تیم به همکاری خود ادامه دهد. ابومسلم با 8 امتیاز در مکان هشتم جدول از منطقه خطر دور است ولی ملوان با 11 امتیاز روی لبه تیغ گام بر می‌دارد و اگر نتواند امتیازهای باقی مانده را از آن خود کند در خطر سقوط قرار می‌گیرد.
جمعه پاس در سومین بازی خود با مربی جدیدش همایون شاهرخی میزبان ذوب‌آهن است. پاس در بازی قبلی اگر چه مقابل سایپا شکست خورد اما شایسته این نتیجه نبود و لیاقت پیروزی را داشت.
پاسی‌ها در این بازی می‌خواهند خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنند تا همچنان در لیگ برتر چهره یک مدعی را داشته باشند.
تیم ذوب آهن خسته از بازی در جام حذفی برای دومین بار در این هفته به میدان پاس می‌روند. در این بازی خلعتبری تنها غایب ذوب آهن است. این تیم اصفهانی در میانه‌های جدول حضور دارد و تاکنون 15 امتیاز بدست آورده است.
در اهواز نیز تیم استقلال  این شهر به مصاف فجر سپاسی می‌رود. تفکرات کریمی و پیروانی دو مربی این دو تیم جذابیت‌های این بازی را افزایش می‌دهد.استقلال اهواز بعد از شکست سنگین در کرمان این بار در پی جبران این نتیجه در اهواز است.

برنامه بازی‌های هفته چهاردهم
جمعه 8/10/85
برق – صباباتری (ساعت 14 و 15 دقیقه، ورزشگاه حافظیه)
پرسپولیس – راه‌آهن (ساعت 14 و 15 دقیقه، ورزشگاه آزادی)
ابومسلم – ملوان (ساعت 14 و  15 دقیقه، ورزشگاه ثامن مشهد)
پاس – ذوب‌آهن (ساعت 14 و 15 دقیقه، ورزشگاه دستگردی)
استقلال اهواز – فجرسپاسی (ساعت 14 و 15 دقیقه، ورزشگاه تختی اهواز)

کد خبر 12018

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز