همشهری آنلاین: حرکت شهاب سنگ‌ها به سوی زمین می‌تواند بسیار ترسناک باشد از این رو باید راهی یافت تا با کمک آن میزان خسارات احتمالی ناشی از برخورد یک شهاب سنگ را با زمین محاسبه کرد

شهاب سنگ

ماشین حساب زمین یکی از ابزارهایی است که می‌تواند نوع و شدت آسیب وارد شده به زمین را در اثر برخورد شهاب‌سنگ‌ها محاسبه کند.

ماشین حساب زمین توسط گروهی از محققان دانشگاه پوردو ارائه شده و با استفاده از آن تقریبا هر فردی می‌تواند به محاسبه میزان خسارت ناشی از برخورد شهاب‌سنگ‌ها به زمین بپرازد.

برای استفاده از این ماشین محاسباتی، فرد باید اطلاعات مرتبط با مشاهدات خود را شامل ابعاد، جرم و زاویه شهاب سنگ، نسبت خورشید، به ماشین حساب بدهد و در مقابل، ماشین حساب اطلاعاتی مانند ابعاد حفره ایجاد شده، تاثیرات لرزه‌ای ناشی از برخورد، میزان فوران فاضلاب‌های کارخانه و انرژی آزاد شده از برخورد یک شهاب سنگ و دیگر گزارش‌های هراسناک برخورد یک شهاب سنگ با زمین را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با این همه در صورتی که اخترواره‌ای به ابعاد ساختمان امپایر استیت زمین را تهدید کند، همه چیز پیچیده‌تر شده و گلوله مشتعل بزرگی بر روی زمین به وجود خواهد آمد، در آن صورت محاسبه میزان خسارت‌های وارد شده چندان اهمیتی نخواهند داشت.

کد خبر 120123
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز