همشهری‌آنلاین: این دوره از مسابقات که با شرکت 12 تیم از دانشگاه های کشور به مدت 4 روز در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد‌، تیم‌های شرکت کننده در چهار بخش تحلیل، هدف گیری،ارتفاع و برد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسابقه موشک‌های آبی

در نهایت در بخش تحلیل به طور مشترک، تیم‌های رنگین پروفیل کویر‌ و‌ سیم وکابل مغان از دانشگاه صنعتی شاهرود، در بخش برد، تیم تسنیم پارس از دانشگاه آزاد اسلامی قوچان و در بخش‌های ارتفاع و هدف‌گیری تیم NIV-1 از دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان اول دست یافتند.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این مسابقه که با حضور اعضاء هیأت علمی دانشکده مکانیک، مدیران پژوهشی،تیم های شرکت کننده و دانشجویان در تالار همایش های دانشکده معدن برگزار شد، مهندس احمد نظری عضو هیأت علمی دانشکده مکانیک و سرپرست تیم داوران در سخنانی با تأکید بر اثرات مثبت این مسابقات گفت: این نوع مسابقات و سایر مسابقات علمی برگزار شده در دانشگاه مانند خرپای ماکارونی، ربات های خانگی و ... باعث بالندگی و پویایی دانشجویان می شود و بستر مناسبی برای بروز خلاقیت های دانشجویی است، لذا دانشجویان نباید تنها به درس خواندن اکتفا کنند و از مشارکت در مباحث پژوهشی و انجمن های علمی دوری نمایند.

وی همچنین افزود: فعالیت‌های انجمن‌های علمی مکمل دروس دانشگاهی است و دانشجویان می توانند توانایی های خود را در این انجمن ها به منصه ظهور برسانند.

مسابقه موشک‌های آبی

در حاشیه این مراسم و جهت آشنایی علاقه‌مندان به روش ساخت موشک های آبی و نیز بالا رفتن سطح مسابقات در دوره‌های آینده، نمایشگاهی از موشک های تیم های شرکت کننده برپا شد که در آن اعضای تیم ها تجربیات خود را در اختیار سایر دانشجویان قرار دادند.

کد خبر 120100
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز