همشهری آنلاین: هفدهمن گرندپری مسابقات موتورسواری قهرمانی جهان در کلاس موتو جی‌پی با قهرمانی موتورسوار اسپانیایی تیم یاماها به‌پایان رسید.

lorenzo

در رقابت اصلی این مرحله از مسابقات موتورسواری در کلاس موتو جی‌پی که در پیست استوریل کشور پرتغال برگزار شد، خورخه لورنزو اسپانیایی از تیم یاماها موفق شد با سرعتی معادل 7/151 کیلومتر بر ساعت و با زمان 46 دقیقه و 17 ثانیه و 962 هزارم ثانیه سریع‌تر از سایر رقیبان از خط پایان عبور کند تا نشان دهد پس از کسب قهرمانی زودهنگام این‌فصل همچنان مقتدرانه تشنه پیروزی و قهرمانی در مسابقات است.

به گزارش فارس، پس از این موتورسوار، هم‌تیمی وی، والنتینو روسی ایتالیایی با اختلاف 8 ثانیه‌‌ای در مکان دوم ایستاد و آندره دوویزیوسو، دیگر ایتالیایی این رقابت از تیم هوندا با اختلاف 26 ثانیه نسبت به‌نفر اول در جایگاه سوم قرار گرفت.


در ادامه این رقابت، دنی پدروسا، موتورسوار اسپانیایی تیم هوندا که در جدول موتورسواران برتر در جایگاه دوم قرار دارد موفق نشد عملکرد مناسبی داشته باشد و با اختلاف 44 ثانیه نسبت به لورنزو در رده هشتم قرار گرفت.


دیگر ناکام این گرندپری، کیسی استونر استرالیایی از تیم دوکاتی بود که نتوانست مسیر مسابقه را به‌طور کامل طی کند و تنها 24 دور از پیست مسابقه را طی کرد.

*جدول برترین موتورسورارن کلاس موتو جی‌پی در پایان 17 مرحله به‌شرح زیر است:


1-خورخه لورنزو، اسپانیا، یاماها، 358 امتیاز
2-دنی پدوسا، اسپانیا، هوندا، 236 امتیاز
3-والنتینو روسی، ایتالیا، یاماها، 217 امتیاز
4-کیسی استونر، استرالیا، دوکاتی، 205 امتیاز
5-آندره دوویزیوسو، ایتالیا، هوندا، 195 امتیاز

 

کد خبر 119673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز