همشهری آنلاین : معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اینکه برخی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی علاوه بر ظرفیت های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی کنکور سراسری 89، برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت کرده اند، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه و شبانه آزمون می توانند از 11 آبان نسبت به تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

آزمون

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرگزاری مهر، افزود: داوطلبان از فردا تا 14 آبان فرصت دارند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

وی وجه ثبت نام در تکمیل ظرفیت را 18 هزار ریال اعلام کرد و گفت: داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و پرداخت وجه مربوط به تکمیل ظرفیت از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته به روش اینترنتی اقدام کنند.

معاون سازمان سنجش گفت: متقاضیان انتخاب رشته حداکثر 20 رشته را می توانند انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: در صورت قبولی نهایی این دسته از داوطلبان در این گزینش، قبولی قبلی آنان "کان‌لم یکن" تلقی خواهد شد و چنانچه داوطلبان متقاضی، در دوره‌های روزانه مندرج در این اطلاعیه پذیرفته شوند و یا قبولی قبلی آنان دوره روزانه باشد، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال بعد (1390) را نخواهند داشت.

خدایی گفت: کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1389 شرکت کرده و در دوره‌های روزانه، شبانه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند متقاضی کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تکمیل ظرفیت شوند.

وی اظهار داشت: پذیرفته‌شدگان متمرکز آزمون سراسری در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان دیپلمه رسمی و یا پیمانی شاغل در وزارت آموزش و پرورش مجاز به ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مندرج در این اطلاعیه نیستند.

 

کد خبر 119669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز