گروه سیاسی: بیان جبر، وزیر دارایی عراق اعلام کرده است، دولت عراق و به ویژه جلال طالبانی رئیس جمهوری این کشور به طور جدی پیگیر آزادی 2 دیپلمات ایرانی بازداشت شده توسط نیروهای آمریکایی در عراق هستند.

وزیر دارایی عراق که هم‌اکنون مهمان جمهوری اسلامی ایران است با اعلام این خبر تصریح کرد: دیپلماتهای ایرانی میهمانان ویژه رئیس جمهوری عراق بوده‌‌اند و طالبانی هم بر آزادی هر چه زودتر آنها اصرار دارد.

در این حال الکس کونانت سخنگوی کاخ سفید درباره بازداشت دیپلمات‌های ایرانی گفت: ما حدس می‌زنیم که این واقعه به ادعایمان درباره دخالت ایران در ناآرامی‌های عراق اعتبار بخشد اما می‌خواهیم تا پیش از مشخص‌کردن فعالیت‌های آنها تحقیقاتمان را در خصوص ایرانی‌های دستگیر شده ادامه دهیم.

همچنین روز گذشته کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس ضمن متهم‌کردن ایران به نفوذ در عراق و دامن‌زدن به فرقه‌گرایی در این کشور گفت: ما باید اینگونه فعالیت‌ها که فرقه‌گرایی و خشونت را موجب می‌شود و عراقی‌ها را به سمت ایران سوق می‌دهد متوقف کنیم.

این‌گونه ادعاهای مقامات‌آمریکایی در حالی عنوان می‌شود که دفتر ریاست جمهوری عراق رسما تاکید کرد دیپلماتهای  ایرانی به دعوت رئیس جمهوری عراق و در راستای توافقات امنیتی صورت گرفته میان رؤسای جمهوری دو کشور به عراق وارد شده بودند.

در همین حال به گزارش ایرنا «آرسن اسپکتر» سناتور جمهوری‌خواه در پایان سفرش به سوریه در نشستی با خبرنگاران در فرودگاه بین‌المللی دمشق خواستار آزادی دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده در عراق شد.

کد خبر 11943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز