گروه ورزشی: بررسی عملکرد کاروان ورزشی ایران با حضور رئیس سازمان تربیت‌بدنی، رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس کاروان ورزشی ایران در دوحه و رؤسای فدراسیون‌های ورزشی ازجمله حرکت‌های مثبتی است که می‌تواند دستاوردهای قابل اعتنایی برای ورزش ما به‌ویژه ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ما در بازی‌های آسیایی داشته باشد.

اگرچه این نشست کمتر به رؤسای فدراسیون‌های ورزشی امکان صحبت و ارزیابی داد، اما قصد و هدفمندکردن بازی‌های آینده و برخورد عملی با این مقوله مهم زمینه را برای برنامه‌های کوتاه‌مدت و استراتژی کلی ورزش آماده نمود.

با اینکه برایند مثبت کاروان ورزشی ما در دوحه فضای مناسبی برای تنویر افکار عمومی و موقعیت نقد تیم‌ها و فدراسیون‌ها به‌وجود آورد، اما نفس این نشست و ارزیابی، فرهنگ تازه‌ای به حکمیت ورزش ما بخشید.

در نشست پرتعداد روز سه‌شنبه دکتر قراخانلو از منظر علمی و جامعه‌شناسانه به برداشت خود از پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دوحه پرداخت و کاروان ورزشی ایران را در نگاهی کلان و کلی مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر قراخانلو ابتدا از کمبودها و نداشتن‌ها گفت، از عدم استفاده از روانشناس که لازمه ورزش است، از عدم آگاهی و تسلط به زبان، از عدم فعالیت کامل فرهنگی و عدم سازماندهی تماشاگران و عدم هماهنگی با رسانه‌ها در هفته اول بازی‌ها.

رضا قراخانلو با تأکید گفت: رؤسا و مسئولین ما در این دوره فعالیت و تلاش چشمگیری برای به‌دست‌آوردن کرسی‌ها از خود نشان دادند. دولت، مجلس، سازمان تربیت‌بدنی و کمیته ملی المپیک به کمک رسانه‌ها نقش مهمی در موفقیت ورزشکاران داشتند.

اعتماد به فدراسیون‌ها و متقابلاً اعتماد فدراسیون‌ها به‌سازمان ورزش و کمیته ملی المپیک نتیجه خوبی به بار آورد. قراخانلو تأکید کرد که باید منابع مالی را افزایش دهیم و اردوهای داخلی را هرگز رها نکنیم و میزبانی‌های خود را توسعه دهیم.

محمد علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت‌بدنی نیز در بررسی عملکرد کاروان ورزشی ایران در دوحه گفت: موفقیت ورزشکاران ایران در دوحه موج شادی را در جامعه به وجود آورد و این باور را تقویت نمود که امکان دستیابی به مقام‌های بالاتر وجود دارد.

وی ادامه داد: موقعیت خوبی در جامعه فراهم است، هوش و استعداد  هم به حد کافی وجود دارد، اگر همه به باور مشترک برسیم کسب مقام سوم نیز دور از دسترس نخواهد بود.

علی‌آبادی در ادامه تأکید داشتند که باید تا پایان سال برنامه‌های اجرایی را برای بازی‌های آسیایی 2010  آماده کنیم. توجه به رأس را باید فراموش کرد و به حرکت بنیادی باید اندیشید.

در روزهای آینده ارزیابی‌های نصرالله سجادی، علی کفاشیان و امیرحسینی را نیز درج خواهد شد.

کد خبر 11929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز