جمعه ۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

در شرایطی که ورزشکاران ایرانی در مهم‌ترین میادین ورزشی هم از رویارویی و رقابت با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس اجتناب می‌کنند، یکی از وزنه‌برداران تیم ملی پیشکسوتان در رقابت‌های جهانی لهستان ‌ در کنار یک ورزشکار این رژیم روی سکو رفت.

222

خبرگزاری ایسنا  این خبر غیرمنتظره را در حالی مخابره کرد که حدود یک ماه از این اتفاق می‌گذرد و تاکنون فدراسیون وزنه برداری ‌ درباره آن سکوت کرده بود.به گزارش این خبرگزاری، در آخرین روز رقابت‌های جهانی پیشکسوتان که در تاریخ سوم مهرماه گذشته در لهستان برگزار شد، در وزن 105کیلوگرم و در رده سنی 35 تا 39 سال، حسین خدادادی به‌عنوان یکی از 7 وزنه‌بردار اعزامی فدراسیون وزنه‌برداری، در گروهی قرارگرفت که نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی در آن حضور داشت. او در رقابت با حریفانش به مدال نقره مسابقه‌ها دست یافت و درحالی‌که نماینده رژیم اشغالگر قدس به مدال طلا رسیده بود، در مراسم اهدای مدال حاضر شد و در کنار نماینده این رژیم جعلی، روی سکو قرار گرفت. این اتفاقی است که در سال‌های پس از انقلاب و در چارچوب موازین نظام جمهوری اسلامی، تاکنون رخ نداده بود و این برای نخستین بار است که چنین رفتاری در یک رقابت رسمی صورت می‌پذیرد.

میررسول رئیسی، رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون وزنه‌برداری و سرپرست تیم اعزامی در مورد این اتفاق گفت: « روزی که این مسابقه برگزار شد، آخرین روز رقابت‌ها بود و من برای انجام امور بازگشت به ایران، خارج از سالن رقابت‌ها بودم. بر این اساس مسئولیت را به نجم‌الدین کرم‌اللهی، نماینده حراست سپردم.

پس از اینکه این اتفاق افتاد، به من خبر دادند و من هم تنها راهی که به فکرم رسید این بود که با سفارت تماس گرفته و کسب تکلیف کردم. من با آقای کرمی که مسئولیتی در سفارت ایران در لهستان داشت، تماس گرفتم و موضوع را گفتم. او نیز به ما گفت که مشکلی وجود ندارد. »

وی ادامه داد: «وزنه‌برداری با سایر رشته‌ها از جمله کشتی متفاوت است‌ چرا که وزنه‌برداران با یکدیگر به‌صورت مستقیم رودررو نمی‌شوند. البته اگر ما به روی سکو نمی‌رفتیم، همه مدال‌های روزهای پیش را هم پس می‌گرفتند.»رئیسی با انتقاد از منتشر شدن این خبر مدعی شد: «در روز آخر، با یکی از همراهان تیم بحث‌مان شد و فکر می‌کنم همین مسئله باعث شده که وی با انتشار خبر، این مسئله را به‌وجود آورد. چون کسی آنجا نبود. کسی هم عکس نگرفت. ما همه عکس‌ها را از بین بردیم. حتی سی‌دی‌هایی که به ما داده بودند را از بین بردیم. بنابراین فکر نمی‌کردیم که چنین اتفاقی بیفتد. البته آنها پرچم ما را داشتند و اگر روی سکو هم نمی‌رفتیم باز هم پرچم ما را خودشان بالا می‌بردند.»

نمی‌خواستم روی سکو بروم

حسین خدادادی هم مدعی است که نمی‌خواسته روی سکو برود: «من نمی‌خواستم روی سکو بروم. حتی پس از مسابقه آمدم تا لباسم را عوض کنم. بعد به من اعلام کردند که اگر روی سکو نروم،نه تنها مدال‌های تیم را پس می‌گیرند بلکه ایران را از حضور در رقابت‌های دوره‌های بعد نیز محروم می‌کنند. از طرفی دیگر هم سرپرست تیم به من اعلام کرد که من با سفارت هماهنگ کردم و مشکلی وجود ندارد و می‌توانیم روی سکو برویم.» وی ادامه داد: «من جزئی از تیم بودم و کاری را نمی‌توانستم با میل خودم بکنم. »

حسین خدادادی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه قصد ایستادن در کنار نماینده رژیم صهیونیستی را نداشتم، یادآور شد: «من لباسم را عوض کرده بودم اما وقتی قرار شد روی سکو بروم با یک لباس غیررسمی و حتی با دمپایی روی سکو رفتم. از این موضوع خیلی ناراحت بودم. حتی با نماینده رژیم صهیونیستی دست ندادم. او دستش را دراز کرد اما من دست ندادم. این در گزارش حراست هم ثبت شده است.

فیلمش هم هست.»تاجیک، مدیرکل حراست سازمان تربیت بدنی در این رابطه گفت: «من در این زمینه اطلاعات کاملی ندارم و نمی‌توانم اظهارنظر کنم. » به‌دنبال افشای این خبر، حسین رضازاده سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در اقدامی که فرار به جلو تلقی می‌شود، گفت: «مردم شریف ایران تردید نداشته باشند که فدراسیون وزنه‌برداری با مسببان این حرکت به شکل جدی برخورد خواهد کرد.»

کد خبر 118925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز