معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کنکور کاردانی به کارشناسی سال 1389 تکمیل ظرفیت خواهد داشت، گفت: به‌زودی جزئیات تکمیل ظرفیت این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

تست

ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به جلساتی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص اعلام تکمیل ظرفیت در کنکور کاردانی به کارشناسی برگزار شد به‌زودی جزئیات تکمیل ظرفیت این آزمون را اعلام می‌کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیش از این از تخلف در ظرفیت پذیرش دانشجوی فنی و حرفه‌ای و مراکز تربیت معلم خبر داده و گفته بود: بر خلاف سال‌های گذشته تمامی ظرفیت‌های مراکز تربیت معلم کنکور و کنکور کاردانی به کارشناسی به فرهنگیان اختصاص یافته است.

عباسپور همچنین اضافه کرده بود: ما اطلاعات دقیق داریم که ظرفیت مراکز تربیت معلم در کنکور سراسری 22 هزار نفر اعلام شده اما این ظرفیت ویژه فرهنگیان که کمتر از 2 هزار نفر در کنکور شرکت کرده‌اند درنظر گرفته شده است که با این روش عملا 20 هزار ظرفیت در این مراکز خالی می‌ماند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر در آزمون کاردانی به کارشناسی نیز که چندی پیش انتخاب رشته آن به پایان رسید، تمامی رشته‌ها ویژه فرهنگیان اعلام شده و این در حالی است که در سال‌های گذشته ظرفیت آزاد نیز پذیرش می‌شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این ظرفیت باز هم بیش از فرهنگیان شرکت‌کننده در کنکور است و حق بسیاری از افرادی که دوره کاردانی را تمام کرده و رتبه‌خوبی را در کنکور کاردانی به کارشناسی به دست آورده‌اند اما فرهنگی نیستند، ضایع می‌شود. از این‌رو اعلام تکمیل ظرفیت در کنکور کاردانی به کارشناسی از سوی سازمان سنجش ضروری است.

کنکور کاردانی به کارشناسی 7مرداد ماه سال 89 با رقابت 389 هزار و587 داوطلب برگزار شد که از این تعداد 238 هزار و
760 نفر مجاز به انتخاب رشته در این آزمون شدند. در این آزمون 123 هزار و 661 نفر پذیرفته شدند.

نتایج دوره کاردانی پودمانی

از سوی دیگر معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های متمرکز و فهرست اسامی معرفی‌شدگان رشته‌های نیمه ‌متمرکز پذیرش دوره‌های کاردانی پودمانی علمی کاربردی خبر داد.

دکتر حسین توکلی گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش نسبت به مشاهده نتایج اقدام کنند.
وی با بیان اینکه گزینش از میان داوطلبانی که حد نصاب لازم را احراز کرده‌اند و براساس اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت‎های تخصیص داده شده به هر سهمیه، انجام شده است، به زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان اشاره کرد و افزود: کلیه پذیرفته‌شدگان باید در یکی از روزهای5 تا 8 آبان ماه برای ثبت‌نام به محل قبولی خود مراجعه کنند.

معاون سازمان سنجش با اشاره به زمان مصاحبه معرفی‌شدگان رشته‌های نیمه متمرکز، گفت: این دسته از معرفی شدگان باید برای شرکت در مصاحبه طی روزهای 5 تا 8 آبان ماه با توجه به کد رشته محل قبولی به نشانی تعیین شده مراجعه کنند.
توکلی در خاتمه تاکید کرد: عدم‌مراجعه داوطلبان در روزهای تعیین شده برای انجام مراحل نهایی گزینش، به منزله انصراف قطعی از گزینش در رشته ذیربط تلقی خواهد شد.

کد خبر 118907

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز