دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: در نخستین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرمان که از امروز تا 11 آبان‌ برپاست از استاد علی اکبر صنعتی تجلیل می‌شود.

statue

حمید شانس دبیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرمان درباره جزئیات این برنامه گفت: در کنار برپایی سمپوزیوم قرار است هر سال از فردی که در گسترش قابلیت‌های فرهنگی نقش داشته است، تجلیل کنیم. به همین دلیل این دوره را به علی اکبر صنعتی به‌عنوان یکی از بانیان مجسمه‌سازی‌ که کرمانی هم هست، اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: با توجه به نقش مجسمه‌سازان کرمانی، این سمپوزیوم می‌تواند به نوعی نمایش ظرفیت‌های مجسمه‌سازان این منطقه باشد و شرایطی ایجاد کند که نخبگان مجسمه‌سازی‌ دور یکدیگر جمع شوند.الان در مرحله اولیه برگزاری سمپوزیوم هستیم و برای همین فعلا پیشکسوتانی را که شیوه کارشان جا افتاده است و دغدغه فرهنگی داشته باشند، برای همکاری دعوت کرده‌ایم.

این هنرمند مجسمه‌ساز با اشاره به دلایل انتخاب شهر کرمان برای میزبانی این سمپوزیوم توضیح داد: مجموعه مجسمه‌سازان مطرح ملی از استاد صنعتی تا زنده‌یاد قهاری و همچنین نسل جدید مجسمه‌سازان معاصر در این شهر شکل گرفته است و با ارتباطی که با شهرداری کرمان به‌عنوان متولی امر برقرار کردیم،

قرار شد هر سال جمعی از نخبه‌ترین مجسمه‌سازان در این شهر جمع شوند تا دغدغه‌های حرفه‌ای رشد کارشان را در قالب سمپوزیوم مطرح کنند و از سوی دیگر با مجموعه استعدادهای کرمانی نیز به شکلی رودررو ارتباط برقرار کنند تا این اقدامات موجب رشد قابلیت‌های هنری در این شهر شود.

وی درباره مضمون و جنس ساخت مجسمه در این دوره نیز گفت: هیچ محدودیتی به‌ لحاظ موضوعی قائل نشده‌ایم و این استادان هستند که ذهنیت آنها، شرایط کلی مجسمه‌سازی در سمپوزیوم را تعیین می‌کند.

کد خبر 118670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز