همشهری آنلاین: تیم ملی کاراته ایران در رقابت‌های بین‌المللی اتریش با کسب سه مدال طلا، نقره و برنز به کار خود پایان داد.

karate

به گزارش مهر، این دوره از رقابت‌ها موسوم به لیگ طلایی اروپا با حضور ‪۴۵۸‬ کارته‌کا در قالب ۱۱۰‬تیم از ‪ ۳۴‬ کشور در سه رده سنی روز جمعه (16 مهر) در سالزبورگ اتریش آغاز شد.

تیم ملی ایران که خود را آماده حضور در بازی‌های آسیایی گوانگجو می‌کند نیز در این دوره از مسابقات حضور یافت که موفق به کسب سه مدال رنگارنگ شد.

در بخش کاتای تیمی، تیم ایران با ترکیب برادران باتوانی در گروه بازنده‌ها با با غلبه بر پرتغال به مقام سوم رسید و برنز گرفت. این تیم در مرحله مقدماتی بعد از آن که دور اول را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت، تیمی از پرتغال را در دور دوم از پیش رو برداشت ولی در دور سوم 5 بر 0 برابر جمهوری چک شکست خورد و راهی جدول بازنده‌ها شد. در این مرحله تیمی دیگر از پرتغال را از پیش رو برداشت و برنز گرفت.

محسن اشرفی در کاتای انفرادی در میان 64 کاتارو به دیدار نماینده جمهوری چک رفت و 5 بر 0 بازنده شد تا از گردونه رقابت‌ها کنار برود.

اما در کومیته و در وزن60- کیلوگرم هر دو نماینده ایران به دیدار پایانی راه پیدا کردند. امیر مهدی‌زاده دور اول به دلیل حاضر نشدن نماینده چک راهی دور دوم شد. سپس با برتری مقابل " سریانیک" از سوئیس، "جان لویز" کاپیتان تیم ملی فرانسه و" فیلپو ویچ" از اوکراین به مرحله نهایی راه یافت.

محمد قاسمی دیگر نماینده ایران در این وزن پس از استراحت در دور اول،"شمس اصلانی" از سوئیس، "سوفیانی" از فرانسه و "جان میکله" از ایتالیا را شکست داده و به دیدار پایانی راه پیدا کرد. دیدار نهایی این وزن که یک فینال کاملا ایرانی بود در نهایت به سود مهدی‌زاده خاتمه یافت. مهدی‌زاده طلا گرفت و قاسمی هم به نشان نقره دست یافت.

در وزن 84- کیلوگرم جاسم ویشگاهی که با تردید به دلیل آسیب دیدگی در این مسابقات شرکت کرده بود، بعد از یک پیروزی مقابل "مانوک آنیف" از دانمارک با نظر کادر فنی و رئیس فدراسیون که در سالن حضور داشت برای جلوگیری از تشدید آسیب دیدگی از ادامه مسابقات انصراف داد.

همچنین ذبیح الله پورشیب در وزن 84+ ‬کیلوگرم ابتدا حریفانی از صربستان، کرواسی و اتریش را شکست داد ولی با دو شکست برابر فرانسه و نماینده دیگری از کرواسی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

کد خبر 118022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز