همشهری آنلاین: شرکت امنیتی Panda Security، در واکنش به افزایش انتشار کدهای مخرب جدید و پیشرفته نظیر کرم رایانه‌ای Stuxnet، از تولید نخستین سخت‌افزارهای امنیت شبکه بر مبنای فناوری ابر (Cloud Technology)، خبر داد

Panda Security،

فناوری ابر، از طریق انتقال فرآیندهای سنگین حفاظتی به سرورهای شرکت خدمات دهنده، بار منفی ایجاد شده بر روی پهنای باند و منابع شبکه را به شدت کاهش داده و به علت دسترسی مداوم و مستمر به پایگاه‌های مرکزی اطلاعات امنیتی، سرعت کشف و انسداد کدهای مخرب پیشرفته و بسیار جدید را به طرز محسوسی افزایش می‌دهد.

بنابر این استفاده از فناوری ابر در ارائه راهکارهای حفاظتی، به سرعت، قدرت و قابلیت بیشتر در ردیابی و کشف ویروس‌های رایانه‌ای منجر خواهد شد. نسل جدید سخت‌افزارهای امنیت شبکه که با عنوان Panda GateDefender Performa 4.0 به مدیران شبکه‌های سازمانی کوچک، متوسط و بزرگ معرفی شده است، با استقرار در درگاه اصلی اینترنت شبکه، از نفوذ هر نوع محتوای مخرب، مشکوک و نامناسب به درون محیط عملیاتی شبکه جلوگیری می‌‌کند.

از آنجا که بیش از 90 درصد کدهای مخرب و ویروس‌های سارق اطلاعات از طریق اینترنت و از خارج از محیط‌های سازمانی به درون آنها نفوذ می‌کنند، بهترین راه برای مقابله، پیشگیری و انسداد نفوذ آنها قبل از رسیدن به محیط داخلی و عملیاتی شبکه است که وظیفه اصلی سخت‌افزارهای امنیتی محسوب می‌شود.

اصولاً این دستگاه‌های حفاظتی، با در اختیار داشتن منابع اختصاصی مانند RAM، دیسک سخت و پردازنده‌های قدرتمند، نه تنها بار منفی اضافی را به شبکه تحمیل نمی‌کنند، بلکه با پالایش و تصفیه محتویات ورودی از اینترنت، پهنای باند شبکه را از اطلاعات و محتویات غیرضروری، مخرب و مشکوک پاکسازی می‌کنند و بازده کاری شبکه سازمانی را افزایش می‌دهند.

بنا بر ادعای پاندا، GateDefender Performa 4.0، نخستین سخت‌افزار امنیتی مبتنی بر فناوری ابر محسوب می‌شود که با بروزرسانی بلادرنگ (real-time)، جدیدترین تهدیدهای امنیتی علیه شبکه‌های سازمانی و مراکز استراتژیک را کشف و قبل از رسیدن به محیط داخلی و عملیاتی آنها خنثی می‌کند.

به گزارش ایتنا، این سخت‌افزارها با هر نوع نیاز امنیتی در هر نوع شبکه سازمانی در هر مقیاس و وسعت قابل انطباق است و بهترین گزینه برای اجرای سیاست‌های کلی امنیت سازمانی محسوب می‌شود. علاوه بر این، مدیران شبکه با استفاده از یک کنسول مدیریتی تحت وب در این دستگاه، می‌توانند در هر زمان، از هر کجای جهان و تنها توسط یک رایانه متصل به اینترنت، وضعیت امنیتی شبکه خود را کنترل کنند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس http://www.pandasecurity.com/enterprise/solutions/gatedefender-performa/ مراجعه فرمایید.

کد خبر 118003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز