چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماجراجوی مشهور "جف مکلی" سرگرمی جدید و کمی خطرناک را برای خود فراهم کرده و از دیواره آتشفشانی فعال آویزان شده است

قدم در نزدیکترین فاصله به مرکز آتشفشان

در آخرین تصاویر ویدئویی که از ماجراجویی‌های وی منتشر شده و در اینترنت به شدت مورد استقبال قرار گرفته است، می‌توان مکلی را در میان اعماق یک آتشفشان فعال و بالای جریان ماگماهای جوشان آن دید.

این ماجراجوی 44 ساله نیوزیلندی با خطرهای بزرگ ناآشنا نیست. وی به همراه فیلمبردارش سال‌ها به تعقیب طوفان بزرگ تایوان، دوژان پرداخت و پس از آن به ملاقات طوفان بزرگ ایزابل در کارولینای شمالی رفت.

از این رو چندان عجیب نیست که نام مرد خطر را برای وی انتخاب کرده‌اند و شبکه دیسکاوری نیز سریالی را با همین نام از ماجراجویی‌های وی تهیه کرده است. وی که همیشه به دنبال هیجان است و این بار آتشفشان دور افتاده "ماروم" در جزیره "آمبریم" در اقیانوس اطلس جنوبی را برای اکتشافات و ماجراجویی‌هایش انتخاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مکلی به همراه تیمش پس از مدت‌ها تحقیق و مطالعه به عمق 457 متری از حفره این آتشفشان فعال رفتند؛ نزدیک‌ترین فاصله‌ای که تا به حال فردی از مواد مذاب و جوشان درون این آتشفشان که طی قرن اخیر بارها منفجر شده، داشته است.

وی برای ورود به این جهنم زیرزمینی لباس محافظتی نقره‌ای و مخزن اکسیژن به همراه داشت و توانست به اعماق این آتشفشان نفوذ کند. به گفته یک آتشفشان شناس، قدم زدن بالای ماگماهای مذاب آتشفشانی امری غیر ممکن نیست اما دست زدن به این مواد روان خوشرنگ و زیبا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

مکلی به همراه تیمش اولین انسان‌هایی هستند که تا این اندازه به مرکز یک آتشفشان نزدیک شده‌اند. جزیره‌ای که این آتشفشان در آن واقع شده وسعتی برابر 665 کیلومتر مربع داشته و در حدود هشت هزار نفر ساکن دارد.

کد خبر 117705
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز