گروه شهری: مناطق 15 تا 20 شهر تهران، نخستین مناطق شهر تهران خواهند بود که از سیستم فاضلاب شهری برخوردار می‌شوند.

شورای شهر

به گزارش همشهری، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با حضور در سیصدو هجدهمین جلسه علنی شورای شهر خبر داد: هم‌اکنون بیش از90 درصد سیستم فاضلاب مناطق 15 تا 20 انجام شده و تا پایان سال کل شبکه در این مناطق تکمیل خواهد شد.

اصغر ریاضتی با اشاره به کسری منابع مالی برای تکمیل شبکه فاضلاب شهری تهران از طرح پیش فروش حق انشعاب فاضلاب برای شهروندان مناطق یک، 3و 8شهر تهران خبر داد و گفت: این اقدام برای جبران بخشی از کسری بودجه شرکت صورت می‌گیرد لذا ساکنین این مناطق درصورت پیش خرید حق انشعاب در زمان اعلام‌شده از سوی شرکت فاضلاب،

از امتیازاتی نظیر هزینه نصب رایگان، دریافت مجوز نصب براساس نرخ سال 87، تضمین نصب حق انشعاب فاضلاب 30ماه بعد از پیش‌خرید و تقسیط بدون هزینه کارمزد برخوردار خواهند شد. مدیرعامل شرکت فاضلاب اظهار داشت: کسری 140 میلیارد تومانی از برنامه 5 ساله اول باعث شده تا کار احداث شبکه فاضلاب، با ‌ برنامه مصوب اختلاف قابل توجهی داشته باشد.

پس از اظهارات مدیرعامل شرکت فاضلاب شهر تهران خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر از ریاضتی مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران خواست تا با افزایش سیستم نظارتی مانع ورود ماموران این شرکت به حریم شخصی مردم شود.وی همچنین گفت: شرکت فاضلاب بهتر است به جای در پیش گرفتن روش‌های تنبیهی برای اخذ هزینه حق انشعاب به روش‌های تشویقی روی آورد و پس از گرفتن حق انشعاب نیز ماه‌ها مردم را منتظر خدمات‌رسانی خود نکند.

معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر خواستار هماهنگی میان شرکت فاضلاب با شرکت خاک ریز آب شهرداری تهران شد که در کار جمع‌آوری آب‌های سطحی است.وی یکی از ثمرات این همکاری و هماهنگی را ممانعت از ورود فاضلاب خانوارها و مجتمع‌های مسکونی به قنوات و آب‌های زیرسطحی دانست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا درخصوص تاخیر قابل ملاحظه برنامه توسعه شبکه فاضلاب شهر تهران از برنامه زمانبندی گفت: با روال فعلی که کار توسعه شبکه فاضلاب شهر تهران تنها با یک سوم منابع مالی درنظر گرفته شده پیش می‌رود کار اتمام شبکه فاضلاب به هیچ وجه تا افق سال 97 تکمیل نخواهد شد. به گفته خادم با این وضعیت تامین منابع، شرکت فاضلاب ناچار است برای استمرار کار توسعه شبکه فاضلاب منابع مالی متعدد پیش‌بینی کند که یکی از آنها وام خارجی است که بابت بازپرداخت آن با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

چمران، رئیس شورای شهر نیز با اعلام اینکه از سال 80 با تلاش شورای شهر، اعتبارات شرکت فاضلاب به‌میزان قابل توجهی افزایش یافته گفت: با وجود این باز هم سال‌ها طول می‌کشد تا کار احداث شبکه فاضلاب تهران به اتمام برسد.
به گفته چمران، این موضوع مورد پذیرش نیست و بایستی به این مسئله بیشتر توجه شود درحالی‌که در سفر سوم استانی رئیس‌جمهور به تهران متأسفانه بر خلاف انتظار نه استانداری و نه وزارت نیرو موضوع شبکه فاضلاب تهران را مطرح نکردند.

تقدیر از نیروهای نمونه یگان اجراییات

دیروز از نیروهای نمونه یگان اجراییات شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر تقدیر شد.در جلسه روز گذشته از 18 نیروی یگان اجراییات شهرداری تهران با اهدای لوح تقدیر و گشایش حسابی در بانک شهر تقدیر شد.علاوه براین، دیروز، امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با حضور در شورای شهر به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد این سازمان در برابر مصوبات شورای شهر پرداخت.

این گزارش در مورد 2تبصره29 مصوبه بودجه سال 89 شهرداری تهران مبنی بر تعرفه اخذ شده در مراکز زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اختصاص داشت که خوراکیان در این باره گفت: به‌علت کثرت جزئیات این تبصره و موضوعات مرتبط با آن زمان زیادی برای بررسی لازم است.وی ادامه داد: نرخ مراکز فرهنگی و هنری و ورزشی این سازمان در هر منطقه براساس امکانات، تجهیزات و کیفیت خدمات متفاوت است که به‌نظر می‌رسد امری منطقی باشد.

خوراکیان همچنین در توضیح تبصره 53 بودجه سال 89 شهرداری تهران در مورد تعیین تکلیف شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه در این سازمان نیز تصریح کرد: به‌شدت به‌دنبال چابک‌سازی‌ سازمان فرهنگی هنری هستم به همین دلیل در این مدت کوتاه مدیریتم تعداد سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه را به نصف کاهش دادم.وی افزود: 4مجموعه دیگر در دست انحلال و مابقی در حال بررسی نهایی است.

دیروز رئیس شورای شهر پس از پایان اظهارات خوراکیان خواستار آن شد تا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارتباط نزدیک‌تری با شورای شهر برقرار سازد . مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز طی سخنانی عملکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری را مورد تایید کمیسیون یاد شده دانست .

کد خبر 117686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز