گروه بورس: بورس تهران به‌زودی پذیرای عرضه سهام 3 بانک جدید و بازار فرابورس نیز شاهد عرضه سهام یک بانک بزرگ خواهد بود.

بورس

به گزارش همشهری، پس از عرضه سهام 3 بانک صادرات، تجارت و ملت براساس سیاست‌های اصل 44 در بورس این بار نوبت به عرضه سهام بانک‌هایی است که مشمول سیاست‌های اصل 44 نیستند. در حال حاضر سهام 7 بانک شامل بانک‌های پارسیان، کارآفرین، اقتصاد نوین، سینا، صادرات، ملت و تجارت در بورس تهران دادوستد می‌شود و در مجموع ارزش سهام این 7 بانک بیش از 14 میلیارد دلار برآورد می‌شود. بر این اساس قرار است به‌زودی سهام بانک‌های سرمایه، بانک شهر و پست بانک از طریق بورس و سهام یک بانک بزرگ نیز از طریق فرا بورس به فروش برسد.

در تازه‌ترین خبر‌ها احمد درخشنده، مدیرعامل بانک شهر از ورود این بانک به بورس تهران خبر داد و اعلام کرد: دستورالعمل تعریف‌شده برای ورود به بورس به‌گونه‌ای است که بانک شهر باید 3 سال پیاپی سوددهی داشته باشد که در حال حاضر 2 سال پیاپی سوددهی بالایی داشته است و در صورتی که در سال سوم نیز روند کار به همین صورت پیش برود، با صلاحدید مجموعه بانک شهر در آینده‌ای نزدیک وارد بورس خواهد شد.

در همین حال حسن قالیباف‌اصل، مدیرعامل بورس تهران نیز از انجام مراحل نهایی پذیرش سهام بانک سرمایه در بورس تهران خبر داد و گفت: بانک سرمایه مراحل نهایی پذیرش خود را طی می‌کند و امیدواریم سهام این شرکت‌ها تا پایان سال در بورس تهران عرضه شود.

در عین حال خبر‌های دیگر از وضعیت عرضه سهام پست بانک نیز حاکی از آن است که سهام این بانک یا در بورس تهران یا در بازار فرابورس عرضه خواهد شد. مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ با تاکید بر اینکه واگذاری پست بانک در بودجه سال 89 تصویب شده است، اظهار داشت: شرکت پست بانک اگر قابلیت واگذاری را از لحاظ سودده بودن داشته باشد، امسال از طریق بورس واگذار می‌شود و در غیر این صورت اگر شرایط مهیا نباشد، از طریق فرابورس و بازار سوم عرضه خواهد شد.

در چنین شرایطی اخبار غیررسمی نیز حاکی از آن است که شرکت فرابورس ایران به‌زودی از یک بانک بزرگ را می‌پذیرد و عرضه می‌کند. پیش‌بینی می‌شود با انتشار این بمب خبری، فرابورس در کانون اخبار بازار سرمایه قرار بگیرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر مذاکراتی در این زمینه در جریان است و به‌زودی برنامه پذیرش سهام این بانک اعلام خواهد شد. به‌نظر می‌رسد با فروش سهام این بانک در فرا بورس، معاملات این بازار با رونق مواجه شود و بازار فرا‌بورس ایران از حالت یک بازار حاشیه‌ای خارج شود.

کد خبر 116868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز