ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته امروز آغاز می‌شود.

آزمون  تست زدن

دکتر ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور، با اشاره به زمان ثبت‌نام پذیرفته‌‌شدگان آزمون کارشناسی ناپیوسته طی روزهای3 و4 مهرماه، گفت: پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره روزانه این آزمون، خواه در مؤسسه آموزش عالی ذیربط ثبت‌نام کنند یا نکنند، حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال1390 نیستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی پذیرفته‌شدگان باید در زمان‌های اعلام شده برای ثبت‌نام به مؤسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند، چرا که عدم‌ثبت‌نام در تاریخ‌های مقرر به منزله انصراف از رشته مربوطه است و قبولی آنان «کان لم یکن» تلقی می‌شود.
گفتنی است، آزمون کاردانی به کارشناسی با رقابت بیش از380 هزار داوطلب روز پنجشنبه هفتم مرداد ماه در71 کد رشته امتحانی برگزار ‌شد و در نهایت از این تعداد در این آزمون 125هزار و600 نفر پذیرفته شدند.

کارنامه داوطلبان کنکور89

از سوی دیگر معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به انتشار کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، از انتشار کارنامه داوطلبان کنکور سراسری در روز دوشنبه خبر داد. حسین توکلی، با اعلام انتشار کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت، با وارد کردن مشخصات فردی و شماره پرونده یا مشخصات فردی و شماره داوطلبی، کارنامه خود را مشاهده کنند.

وی از انتشار نتیجه نهایی آزمون سراسری در قالب کارنامه در روز دوشنبه 5 مهر ماه خبرداد و افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی این سازمان به نشانی فوق، از وضعیت علمی خود در کد رشته محل‌های انتخابی مطلع شوند و از کارنامه خود پرینت تهیه کنند. توکلی افزود: فهرست معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های تحصیلی نیمه‌متمرکز نیز 18 مهرماه از طریق سایت اینترنتی این سازمان منتشر خواهد شد.

بنابراین تمامی متقاضیان رشته‌های تحصیلی ذیربط باید براساس اطلاعیه مربوط که به همراه فهرست اسامی معرفی‌شدگان، روی سایت اینترنتی سازمان قرار داده خواهد شد، برای شرکت در مراحل مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و سایر مراحل گزینش اقدام کنند.

جزئیات تکمیل ظرفیت ارشد

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از اعلام انتشار جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سال 89 در 5 مهرماه خبر داد. حسین توکلی گفت: اطلاعات مربوط به تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد در حال جمع‌آوری است که پس از نهایی شدن روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

وی اظهار داشت: تکمیل ظرفیت این آزمون به دانشگاه‌هایی مربوط می‌شود که به تازگی مجوز تأسیس رشته را از وزارت علوم دریافت کرده‌اند.معاون سازمان سنجش گفت: همچنین برخی از داوطلبان ممکن است همزمان که در کنکور ارشد سراسری پذیرفته شده‌اند در کنکور ارشد دانشگاه آزاد نیز شرکت کرده و در دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده باشند؛ ازاین‌رو ظرفیت در دانشگاه سراسری خالی می‌ماند و نیاز به تکمیل ظرفیت است.

کد خبر 116753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز