جمعه ۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: قرار است فردا جانشین گوردون براون و تونی بلر در سمت ریاست حزب کارگر انگلیس به صورت رسمی اعلام شود.

london

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که یکی از برادران میلیبند این سمت را عهده دار خواهد شد.

این تصمیم قرار است یک روز پیش از مجمع عمومی حزب کارگر در منچستر اعلام شود. انتخابات داخلی حزب روز اول سپتامبر آغاز شد و اواسط سپتامبر تحت تاثیر انتشار خاطرات تونی بلر قرار گرفت.

سمت ریاست این حزب سوسیال دموکرات پس از آن خالی شد که گوردون براون، نخست وزیر سابق انگلیس سمت دولتی خود را با شکست حزب کارگر در انتخابات مجلس عوام در ماه مه از دست داد. براون ریاست حزب کارگر را سال 2007 از بلر گرفت. بلر از سال 1994 تا 2007 این حزب را روزآمد کرد و با کلیدواژه حزب کارگر جدید قوی تر در عرصه سیاست تاخت.

رقابت برادران میلیبند برای ریاست

برای انتخاب جانشین براون پنج نفر نامزد شده‌اند که در این میان دیوید و اد میلیبند از بخت بیشتری برخوردارند. رقابت آنها مقابل هم در انتخابات درون حزبی تایید شد. دیوید میلیبند، وزیر سابق امور خارجه انگلیس گزینه محبوب بلر محسوب می‌شود که پیش از این درباره چپگرا شدن حزب کارگر هشدار داده بود.

در مقابل دیوید، اد میلیبند، وزیر سابق انرژی انگلیس گزینه محبوب اتحادیه های کارگری است. او نماینده خطی است که خواسته‌اش را تقویت دوباره منافع نیروی کار قرار داده است.

کد خبر 116746
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز