گروه شهری: شهرداری تهران در آستانه فرارسیدن ماه مهر و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید تمامی امکانات خود را در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بسیج کرد

حمل ونقل عمومی

به همین مناسبت از سوی مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اعلام شد: ترافیک مهر ماه تهران با 530 دوربین نظارتی مدیریت می‌شود. وی افزود: علاوه بر این، بیش از 100 نفر کارشناس در مرکز اصلی کنترل ترافیک تهران و همچنین مراکز محلی مستقر خواهند بود تا در مهر ماه نظارت بیشتری بر وضعیت ترافیک شهر صورت گیرد.

به گفته همایون فتاحی، مرکز کنترل ترافیک شهر تهران در آماده‌باش کامل قرار دارد، به همین مناسبت اکیپ‌هایی در مهرماه به‌صورت 24ساعته فعال هستند تا خرابی‌ها را حداکثر در کمتر از 2ساعت رفع کنند و از راهبندان‌های شهری بکاهند.

ایمن‌سازی‌ اطراف تمامی مدارس

مدیرکل اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در تشریح اقدامات حوزه تحت امرش گفت: تا 25 شهریور ماه ایمن‌سازی‌ اطراف مدارس به‌طور کامل صورت گرفت. خط‌کشی‌های ویژه و نصب علائم ترافیکی خاص در اطراف مدارس ازجمله این اقدامات بود. فضل‌الله اسلامی اظهار کرد: براین اساس حدود 500 هزار متر طول خط کشی محوری در محدوده اطراف مدارس صورت گرفت.

روزانه 22 میلیون جابه‌جایی ‌

از سوی دیگر، معاون حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه هرساله در مهر ماه و همزمان با بازگشایی مدارس، ترافیک شهر بین 25 تا 30 درصد افزایش می‌یابد، گفت: در مهر ماه روزانه 22 میلیون جابه‌جایی در تهران صورت می‌گیرد که مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی ظرفیت تحت پوشش قرار دادن نیمی از این جابه‌جایی‌ها را دارند.

به همین مناسبت تشکری هاشمی پیش‌بینی کرد که مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی بتوانند در مهر ماه روزانه 11 میلیون جابه‌جایی را در تهران تحت پوشش قرار دهند. وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در مهر ماه 4.5 میلیون جابه‌جایی با اتوبوس، 2 میلیون جابه‌جایی با مترو و 4 تا 5 میلیون جابه‌جایی با تاکسی در شهر صورت گیرد.

معاون شهردار تهران گفت: با وجود اینکه تاکسی‌ها جزء حمل‌ونقل عمومی محسوب نمی‌شوند اما به‌دلیل اینکه هنوز خطوط مترو ما تکمیل نشده و اتوبوسرانی نیز ناوگان کافی را در اختیار ندارد، پیش‌بینی می‌شود در مهر ماه 23 درصد از جابه‌جایی‌ها با وسایل نقلیه عمومی توسط تاکسی‌ها صورت گیرد. وی افزود: 80 هزار و 212 دستگاه تاکسی و ون در مهرماه به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

وی در مورد نحوه خدمات‌رسانی شرکت واحد نیز اظهار داشت: از حداکثر توان ناوگان اتوبوسرانی در مناطق مختلف تابعه، خطوط اتوبوس‌های تندرو و برقی، اتوبوس‌های ریالی و مینی‌بوسرانی تحت نظارت با افزایش سقف ساعت کاری جهت خدمت‌رسانی بهره‌گیری خواهد شد؛ ضمن اینکه شرایطی ایجاد شده تا تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان در هفته اول ماه مهر بتوانند از اتوبوس‌های بلیتی خطوط مختلف شرکت واحد به‌صورت رایگان استفاده کنند.

بهره‌برداری از 3 ایستگاه جدید مترو در مهر ماه

محسن هاشمی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه خبر داد: ایستگاه‌های چهارراه ولیعصر، توحید و میدان آزادی از توسعه غربی خط 4 مترو در مهرماه آماده بهره‌برداری خواهند شد. هاشمی اظهار کرد: در تلاشیم با آغاز سفرهای آموزشی در مهر ماه بتوانیم این امکان را برای شهروندان فراهم سازیم که از میدان انقلاب تا میدان آزادی که از مسیرهای پر تردد شهر است را با مترو طی کنند.

مدیرعامل شرکت مترو تصریح کرد: ایستگاه محمد شهر کرج نیز در خط 5 مترو آماده بهره‌برداری است و با ورود واگن‌های جدید مترو امیدواریم به‌زودی این ایستگاه به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 116332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز