گروه شهری: در هفته نخست مهر ماه و بازگشایی مراکز آموزشی کلیه دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند بدون پرداخت بلیت به‌طور رایگان از خدمات اتوبوسرانی استفاده کنند.

بیژنی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی دیروز در مصاحبه با خبرنگاران همچنین از ساماندهی خطوط 24 گانه میدان راه آهن تا تجریش خبر داد و گفت: در این طرح تمام خطوط موازی حذف و به جایش یک خط سراسری با 300 دستگاه اتوبوس راه‌اندازی شد.علاوه براین به گفته بیژنی هزینه تردد در این مسیر به نصف کاهش خواهد یافت.

بیژنی در بخش دیگری از اظهارات خود به ورود یکصد دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد، این درحالی است که از نظر مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی برای ارتقای وضع موجود و رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز سالانه می‌بایست حداقل هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تزریق شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال یک ریال بابت سهم دولت از یارانه بلیت اتوبوس پرداخت نشده، افزود: طی سال‌های 85 تا 88 نیز هر آنچه از سهم دولت بابت یارانه‌ها پرداخت شده تنها یک دهم آن چیزی بوده که باید پرداخت می‌شد، یعنی از 120 میلیارد تومان هزینه یارانه تنها یک پانزدهم آن پرداخت شده است.

در 3 سال گذشته نیز از نظر مدیرعامل شرکت واحد، ‌ تنها 1600 دستگاه اتوبوس به شرکت واحد تحویل شد که در همین سال‌ها 2800 دستگاه اتوبوس به‌دلیل عمر بالای 18 سال از رده خارج شد با این وصف وی معتقد است که ظرفیت ناوگان از 6 هزار دستگاه اتوبوس فعال بالاتر نرفته، و به سهم 11 هزار دستگاهی که در افق سند چشم‌انداز تعریف شده نمی‌رسیم.وی تاکید کرد: درصورت تداوم وضع موجود و عدم‌پایبندی دولت به تعهدات خود کیفیت ارائه خدمات در شرکت واحد به نسبت سهمی که باید پرداخت می‌شد و نشد تا 60 درصد افت خواهدکرد.

بیژنی گفت: برای جبران کمبود اتوبوس‌های شهر، شهرداری سال گذشته تعدادی اتوبوس دو کابینه خریداری کرد و قرار است امسال نیز 700 دستگاه اتوبوس دو کابینه دیگر تا پیش از اتمام سال‌جاری خریداری کند که البته قرارداد لازم بسته و LC مورد نظر برای خرید این اتوبوس‌ها باز شده است اما با توجه به تحریم‌ها نمی‌توانم زمان ورود این اتوبوس‌ها را پیش‌بینی کنم.

احتمال متوقف شدن 60 درصد اتوبوس‌های گاز سوز در نیمه دوم سال

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران همچنین گفت: با در نظر گرفتن اینکه متأسفانه تنها 36 درصد از مجموع 10 ایستگاه CNG اتوبوس‌ها فعالند تنها امکان سوخت‌رسانی به 46درصد از اتوبوس‌ها فراهم است.بنا براین با مشکلات موجود در تامین گاز پیش‌بینی می‌کنیم در 6 ماه دوم سال و فرارسیدن فصل سرما و افت فشار گاز 60‌درصد از اتوبوس‌های گازسوز از چرخه خدمات رسانی خارج شوند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه در مورد مشکلات جایگاه‌های CNG اتوبوس‌ها به ناخالصی گاز عرضه شده در جایگاه و آغشته بودن آن به آب و ماسه سخن گفت که موجب تخریب دستگاه‌ها می‌شود لذا 30 درصد از موتور اینگونه اتوبوس‌ها زودتر از زمان معمول مستهلک می‌شود.

کد خبر 116196

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز