همشهری آنلاین: پژوهشگران تاکید کردند: خوردن پروتئین‌های سالم‌ خطر بروز بیماریهای قلبی را کاهش می‌دهد.

پروتئین‌های سالم

غذاهای غنی از پروتئین‌های سالم شامل گوشت ماهی و مرغ هستند.

دکتر آرام برن اشتین محقق دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون، در این پژوهش تاکید کرد: هرچه از مقدار مصرف گوشت قرمز در رژیم غذایی روزانه خود بکاهید، سود بیشتری برای حفظ سلامتی شما خواهد داشت.

بررسی‌ها همواره نشان داده است که خوردن مقادیر زیادی گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده و فرآورده‌های لبنی چرب خطر ابتلا به امراض قلبی را تشدید می‌کند. [پیشگیری از سکته و نارسایی‌های قلبی با مصرف کمتر گوشت قرمز]

پژوهش جدید با هدف بررسی تاثیر مصرف پروتئین‌های سالم روی سلامت قلب با تحقیق و مطالعه روی 84 هزار و 136 زن داوطلب در سنین 30 تا 55 سالگی و طی یک دوره 26 ساله انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، محققان دریافتند: زنانی که در روز دو نوبت گوشت قرمز می‌خورند، 30 درصد بیشتر به بیماریهای قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.

در این پژوهش که در مجله «گردش خون» به چاپ رسیده آمده است که مصرف یک نوبت مغز خشکبار در روز 30 درصد، یک نوبت ماهی در روز 24 درصد، یک نوبت گوشت مرغ در روز 19 درصد و یک نوبت لبنیات کم چرب در روز 13 درصد خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 115975