پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور میزان بارش و اندازه دما و فشار هوا را برای یک فصل پیش بینی کرد

سازمان هواشناسی کشور میزان بارش و اندازه دما و فشار هوا را از ابتدای زمستان امسال تا پایان اردیبهشت آینده پیش بینی کرد .

 در گزارش این سازمان آمده است که سه ماهه اول زراعی سال 85 - 86 یعنی فصل پائیز در شرایطی به پایان رسید که مقدار بارش در غالب استانها در حد متعارف و یا بیش از آن بوده است.

همچنین استانهای جنوب شرقی کشور که با خشکسالی چندین ساله روبرو بوده‌اند در سه ماهه گذشته از بارش مناسب و بیش از حد طبیعی بهره‌مند شدند.

برابر با آخرین اطلا‌عات , دمای آب اقیانوسیهای حاره‌ای همچنان حدود یک درجه سانتیگراد بیش از میزان طبیعی است و انتظار می رود که این وضع تاشش ماه اینده ادامه یابد.

با توجه به پیش بینی الگوهای فشار هوا و توزیع دما در سطح منطقه انتظار می رود که فزونی بارش از مقدار طبیعی بتدریج متوقف شود و پیش‌بینی می‌شود که مقدار بارش تجمعی در پنج ماه اینده یعنی تا پایان اردیبهشت سال آینده در سطح کشور در حد طبیعی باشد.

دمای هوای کشور نیز در ماههای زمستان طبیعی خواهد بود و در ماههای فروردین و اردیبهشت مقدار دما حدود یک درجه بیشتر از حد طبیعی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین مقدار فشار هوا بر روی ایران و کشورهای واقع در غرب , جنوب غرب , شرق , شمال شرق و دریای مدیترانه در ماههای زمستان امسال در حد طبیعی خواهد بود در حالیکه بر روی دریای عمان , اقیانوس هند , جنوب عربستان و هند مقدار فشار هوا در تراز دریا فراتر از حد طبیعی پیش بینی شده است.

در ماههای فروردین و اردیبهشت مقدار فشار هوا در منطقه خاورمیانه , بر روی دریای عمان , اقیانوس هند و کشورهای واقع در شرق و شمالشرق و هند در حد طبیعی خواهد بود و این در حالیست که مقدار فشار هوا بر روی دریای سرخ , دریای مدیترانه و شرق افریقا کمتر از حد طبیعی پیش بینی می‌شود

کد خبر 11549

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز