همشهری آنلاین: با توسعه وتجهیز سامانه پرداخت قبوض در بانک‌های طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک، مردادماه سال جاری 12 میلیون و 164 هزار و 717 تراکنش از طریق این سامانه انجام شده است.

pos

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی این شرکت, توسعه و افزایش ظرفیت های سامانه پرداخت قبوض بانک های طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک و آشنایی مردم نسبت به مزایا و سهولت این نوع پرداخت، افزایش 155 درصدی پرداخت غیر حضوری قبوض در ماه مرداد را نسبت به ماه مشابه سال قبل در پی داشته و این امر تاثیر بسزایی در کاهش مراجعات حضوری مردم به بانک ها داشته است.

از مجموع تراکنش های صورت گرفته بیش از 4 میلیون تراکنش از طریق دستگاه هایpin pad موجود در شعب پرداخت شده است. (استفاده کنندگان از این دستگاه می توانند از هر شعبه بانکهای مختلف اقدام به پرداخت قبض خود نمایند)
در میان ابزار پرداخت الکترونیکی، پایانه های فروش با 362 درصد رشد نسبت به ماه مشابه سال قبل جای خود را در میان مردم به عنوان ابزاری مطمئن پیدا کرده است.

در این میان خدماتی چون پیامک و اینترنت نیز به لحاظ ارتقاء نرم افزاری و توسعه تجهیزات از قابلیت رشد بالایی برخوردار بوده است به گونه ای که پرداخت از طریق SMS نیز 289 درصد رشد را در مقایسه با مرداد ماه سال قبل داشته است.
بدیهی است با افزایش امکان دسترسی به اینترنت و سواد دیجیتالی مردم، پرداخت های اینترنتی نیز از جایگاه مطلوب تری برخوردار خواهد شد به این ترتیب بانکها فرصت بیشتری خواهند یافت تا به امور تخصصی تر بپردازند.

مشتریان بانکهای طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک قادرند به صورت غیر حضوری و از درگاه های مختلف همچون بانکداری اینترنتی، همراه بانک، تلفنبانک، خودپرداز، پایانه فروش، INFO KIOSK(کیوسک های اطلاع رسانی که صرفا برای واریز پول کاربرد دارند) و غیره اقدام به پرداخت قبوض نمایند.

لازم به ذکر است؛ افزایش کمی و کیفی ارائه خدمات بانکداری الکترونیک با توجه به حجم و تنوع فعالیت های مالی تاثیر بسزایی بر مدیریت زمان در سطوح مختلف اعم از تک تک افراد جامعه و برنامه ریزان خواهد داشت.

کد خبر 115329

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز