سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

فریبا خانی: نمایشگاه پوستر ماه رمضان تا 18 شهریور در خانه هنرمندان برپاست

دوچرخه 568

 پوسترها پر از نماد و نشانه‌های تصویری هستند و از تکنیک‌های بی‌شماری می‌توان برای تهیه آنها استفاده کرد. دبیرخانه این نمایشگاه اعلام کرد که امسال 750 اثر به نمایشگاه ارسال شده است که از این تعداد داوران نمایشگاه 70 اثر را انتخاب کرده‌اند.

اسما و صفات خداوند، آیه های قرآنی و نمادهای مذهبی مثل تسبیح و گل محمدی در این پوسترها دیده ‌می‌شود. در یکی از پوسترها هنرمند، یک صفحه از تقویم را نشان داده است که با خط کودکانه روی آن نوشته:« امروز من همراه بابا و مامان اولین روزه‌ام را گرفتم». همه عناصر تقویم در این پوستر دیده‌ می‌شود. اول رمضان 1431و طلوع و غروب خورشید...

زیتون‌ها با هم تسبیحی را ساخته‌اند و این جمله که رمضان ماه عبادت است...

دانه‌های تسبیح شکل حرف «ن» را در واژه مبارک رمضان می‌گیرند و صفحه‌های سفید با نقش گل و مرغ و آیینه ما را به ماه خدا می‌برند و پرنده‌ها و فرشته‌ها تصویر واژه «لیله القدر» را می‌سازند.

در پوستر دیگر، نقش فنجان برگشته‌ای را می‌بینیم و عبارت« یک ماه تمرین عاشق بودن». تصویر تخته سیاه و نردبانی که به سمت بیرون کادر رفته است. و این مصرع مولانا که «ما به فلک می‌رویم عزم تماشا که راست».

چند پوستر هم از هنرمندان خارجی در این نمایشگاه به چشم‌می‌خورد. غرق می‌شویم با این پوسترها دررنگ و بوی رمضان...

این نمایشگاه به همت سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شده است، پس این روزها این پوسترها را می‌توانید در گوشه و کنار شهر ببینید، مخصوصاً در بزرگراه‌ها. در ضمن خانه هنرمندان نیز 10ساله شده و به همین خاطر شهردار تهران، محمد باقر قالیباف چند گالری به نام زمستان ، تابستان و...در خانه هنرمندان افتتاح کرده ‌است.

نمایشگاه پوستر ماه مبارک رمضان از ساعت 14تا 22 برپاست . برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 88310457 تماس بگیرید.

کد خبر 115196
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز