همشهری آنلاین: مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان تهران از کشته و زخمی شدن 22 نفر از شهروندان سمنانی در زلزله 5.9 ریشتری شب گذشته خبر داد و افزود: این زلزله هیچ فشاری به گسل‌های تهران وارد نکرده است.

زلزله

محمد رضا محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر از کشته شدن سه شهروند سمنانی در زلزله 9/5 ریشتری شب گذشته این استان خبر داد و افزود: در این حادثه 19 نفر از شهروندان مجروح شدند. همچنین بر اساس گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران تا کنون 30 پس لرزه در سمنان به وقوع پیوسته که بیشترین آن 9/4 ریشتر بوده است.

وی افزود: پس از اعلام وقوع زلزله در استان سمنان ساعت سه بامداد روز شنبه اتاق مدیریت بحران استان تهران با حضور استاندار تهران تشکیل جلسه داد.

پس از اعلام تشکیل اتاق مدیریت بحران تمامی مسئولان و مدیران دستگاه‌های دولتی استان تهران در محل جلسه حاضر شده و تمامی شریانهای حیاتی استان اعم از آب، برق، گاز، مخابرات و راهها را ارزیابی کردند.

به گفته وی، با وجود اینکه تیمهای امدادی در تهران آماده ارائه خدمات امداد و نجات به زلزله زدگان سمنان بودند ولی مسئولان استان اعلام کردند وضعیت عادی و قابل کنترل است و نیاز به کمک نداریم.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران اعلام کرد: بر اساس گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله به گسلهای تهران هیچگونه فشاری وارد نکرده است.

بیشترین خسارات این زمین لرزه به روستاهای پراکنده استان سمنان وارد شده است. روستای کوه زر دامغان بیشترین خسارات را در این زلزله دیده است.

50 چادر اسکان موقت زلزله زدگان در دامغان نصب شد

از سوی دیگر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: 50 چادر در منطقه کوه زر دامغان برای اسکان موقت زلزله زدگان نصب شده است.
دکتر محمد کاظم امیدیان، با اشاره به ایجاد یک اردوگاه موقت در روستای کوه زر دامغان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان سمنان بعد از زمین لرزه به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه 70 امدادگر جمعیت هلال احمر استان به منطقه اعزام شدند، گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان های دامغان، سمنان و شاهرود به منطقه اعزام شده اند.

به گفته وی، 18 دستگاه آمبولانس در منطقه انتقال مصدومین زمین لرزه را برعهده داشتند که تاکنون 110 تخته چادر، 75 تخته موکت، 100 تخته در منطقه ارسال شده است.

مواد خوراکی و اقلام ضروری توسط جمعیت هلال احمر استان در اختیار مصدومین حادثه قرار گرفته است.

کد خبر 114899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز