شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از کشمکش‌های فراوان، سرانجام دیگو، ستاره‌ برزیلی یوونتوس تورین، ایتالیا را به مقصد آلمان ترک کرد و به باشگاه ولفسبورگ پیوست. قرارداد دیگو که در گذشته نیز در خدمت باشگاه آلمانی وردر برمن بود، ۴ سال اعتبار خواهد داشت.

diego

بازگشت دیگو، ستاره‌ بزریلی یوونتوس تورین به بوندس‌لیگای آلمان پس از گمانه‌زنی‌ها و کشمکش‌های چندین هفته‌ای قطعی شد. او که در گذشته با بازی جذاب خود در پیراهن باشگاه آلمانی وردر برمن طرفداران بوندس‌لیگا را مسحور کرده بود، حال در پیراهن تیم ولفسبورگ به میدان می‌رود.

باشگاه‌های صاحب‌نام اروپا با توجه به درخشش او در طول سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ در تیم وردر برمن در تلاش شکار او بودند. وی در سال ۲۰۰۹ بالاخره به ایتالیا رفت و به باشگاه یوونتوس تورین ملحق شد، اما نتوانست انتظارات مسئولین و طرفداران این باشگاه را آن طور که باید و شاید برآورده سازد و نه خود به اهدافی که در سر داشت، برسد.

پایان همکاری دیگو با یوونتوس و پیوستن او به ولفسبورگ تا اندازه‌ای حاصل همین نارضایتی کم و بیش دوطرفه است.

به گزارش دویچه‌وله، مسئولین ولفسبورگ برای خریدن این ستاره‌ برزیلی مبلغ ۱۵ میلیون یورو به حساب یوونتوس واریز کرده‌اند. درخور توجه آنکه یوونتوس خود در سال ۲۰۰۹ در ازای انتقال دیگو از برمن، ۲۵ میلیون یورو پرداخته بود.

قرارداد دیگو با باشگاه جدیدش به مدت چهار ساله اعتبار خواهد داشت و گفته می‌شود که درآمد سالانه‌ او نیز بر ۶ میلیون یورو بالغ خواهد شد. ولفسبورگ با توجه به این نقل و انتقال ضربتی می‌تواند در روز شنبه (6 شهریور)، ستاره‌ جدید خود را در پیکار این تیم در برابر ماینتس در چارچوب مسابقات بوندس‌لیگا روانه‌ میدان کند.

شکی نیست که دیگو با توجه به تکنیک و بازی فوق‌العاده‌ خود بار دیگر طرفداران بوندس‌لیگا را جادو خواهد کرد. دیگو در ۸۴ بازی باشگاهی در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ برای وردر برمن ۳۸ گل به ثمر رسانده و ۳۲ گل ساخته بود. یکی از تماشایی‌ترین گل‌های او، گلی بود که او در سال ۲۰۰۷ میلادی در مقابل آلمانیا آخن از فاصله‌ ۶۲ متری به ثمر رسانده بود. بیلان دیئو در پیراهن یوونتوس اما چندان دلچسب نیست: ۵ گل در ۳۳ بازی باشگاهی.

 

کد خبر 114890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز