گروه ورزشی: پس از حذف تیم نوجوانان، جوانان و کسب مقام سوم تیم امید در بازی‌های آسیایی دوحه، قرعه‌کشی مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا نیز انجام شد.

قرعه نسبتاً مناسب شرایط را برای قهرمانی ما در این جام فراهم نموده است.

اما نزدیکترین رویداد برای فوتبال مسابقات باشگاه‌های آسیاست که دو تیم استقلال و سپاهان قهرمانان لیگ و جام حذفی در آن شرکت دارند.

28 تیم مرحله مقدماتی با تقسیم‌بندی منطقه‌ای توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا باید بازی‌های مقدماتی خود را انجام دهند. با اعتراض تیم‌های غرب آسیا بالاخره دو نماینده استرالیا در منطقه آسه‌آن قرار گرفتند.

کشورهای جنوب و مرکز آسیا نیز اجازه ندادند، تیم‌های سیدنی و آدلایدیونایتد استرالیا در این منطقه قرار گیرند.کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 28 تیم حاضر را در مناطق چهارگانه قرار داد.

غرب آسیا: الزوراء و النجف (عراق)، الوحده و العین (امارات)، الکرامه و الاتحاد (سوریه)، الهلال و الشباب (عربستان)، السد و الریان (قطر)، کویت اسپورت و العربی (کویت)جنوب و

مرکز آسیا: استقلال و سپاهان (ایران) و پاختاکور و نفتچی (ازبکستان)آسه‌آن: اف‌ث‌سیدنی و آدلایدیونایتد (استرالیا)، دونگ تام لونگ (ویتنام)، بانکوک و یونیورسیتی (تایلند)، پرسینگ کدیری و آره‌مامالانگ (اندونزی)

شرق آسیا: ایلهوا چونما و چونام دراگونز (کره‌جنوبی)، شاندونگ لوئنگ و شانگهای شن‌هوا (چین)، اورا واردز و کاوازاکی (ژاپن)

بیست‌وششمین دوره این بازی‌ها از 16 اسفند ماه آغاز خواهد شد. 28 تیم حاضر در هفت گروه 4 تیمی تقسیم می‌شوند و قهرمانان هر گروه به مرحله نهایی صعود می‌کنند و تیم چونبوک موتورز کره‌جنوبی قهرمان دوره گذشته به جمع آنها می‌پیوندد.

بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی در روز بیست‌وهشتم شهریور ماه سال 1386 آغاز و مرحله نهایی نیز به‌صورت رفت و برگشت در 16 تا 23 آبان ماه برگزار خواهد شد.

طی 25 دوره برگزاری این جام تیم‌های کره‌جنوبی با هفت قهرمانی بهترین تیم‌های باشگاهی را داشته‌اند و عربستان با چهار مقام قهرمانی در رده دوم و ایران و ژاپن با سه مقام در رده بعدی قرار دارند.

استقلال با دو بار قهرمانی در فاصله بیست‌ساله و پاس با یک قهرمانی موفق‌ترین تیمهای ایران بوده‌اند. در دوره‌های اولیه هاپوئل و مکابی از رژیم اشغالگر3  بار جام را به‌دست آوردند.

قطر، تایلند نیز از این افتخار بی‌نصیب نبوده‌اند. نمایندگان ما در این دوره می‌توانند تعداد قهرمانی ما را به چهار برسانند، اگر از همین امروز حمایت و برنامه‌ریزی برای آنها آغاز شود، هرچند ورود باشگاه‌های استرالیا رسیدن به جام را سخت کرده است.

کد خبر 11488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز