همشهری آنلاین: تیم شش نفره‌ بازرسی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال برای بازدید زیرساخت‌های ورزشی لندن در این شهر به سر می‌برد. انگلیس خود را برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ نامزد کرده است. این کشور برای کسب میزبانی باید با روسیه رقابت کند.

fifa

تیم بازرسین فیفا روز دوشنبه (۲۳ اوت / اول شهریور) وارد لندن شد و از سوی نیک کلِگ، معاون نخست وزیر انگلستان مورد استقبال قرار گرفت. این تیم هم‌چنین پیش از بازدید از ورزشگاه ویمبلی با فابیو کاپلو، سرمربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال انگلیس دیدار کرد.

به گزارش دویچه‌وله، بازرسین فیفا در هفته‌ جاری  از زیرساخت‌ها و ورزشگاه‌های منچستر، ساندرلند و نیوکاسل نیز دیدن می‌کنند. انگلستان برای نخستین بار پس از جام جهانی ۱۹۶۶، پیشنهاد میزبانی جام جهانی  را ارائه کرده است. روسیه مهم‌ترین رقیب این کشور برای دریافت میزبانی به شمار می‌رود.

سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، از پیشنهاد میزبانی روسیه استقبال کرد. او در عین حال به پایگاه اینترنتی "insideworldfootball" در سنگاپور گفت: «ساده‌ترین گزینه، برگزاری جام جهانی در انگلستان است؛ در آن‌جا همه چیز حاضر و آماده است: تماشاچی، ورزشگاه، زیرساخت». این موضوع دست‌اندرکاران ورزشی و سیاسی بریتانیا برای میزبانی بزرگ‌ترین جشن فوتبال جهان را امیدوارتر کرده است.

روسیه: سفر مهمانان جام بدون روادید

روسیه، آمریکا، استرالیا، اسپانیا-پرتغال و هلند-بلژیک (به صورت مشترک) نیز در کنار انگلستان آمادگی خود را برای برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ اعلام کرده‌اند. در این میان رقابت تنگاتنگی بین انگلیس و روسیه در جریان است.

شش بازرس فیفا از روز دوشنبه (25 مرداد) از ورزشگاه‌ها، زمین‌های تمرین تیم‌ها و مکان‌های برگزاری جشن هواداران در ۴ شهر روسیه بازدید کردند. خبرگزاری آلمان هفته‌ گذشته به نقل از ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد اگر این کشور میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ یا ۲۰۲۲ را دریافت کند، مهمانان و شرکت‌کنندگان در این مسابقه‌ها اجازه دارند بدون روادید به روسیه سفر کنند. پوتین روز سه‌شنبه (26مرداد) در مسکو و در جمع بازرسین فیفا گفت: «ما حاضریم تمام تضمین‌های لازم از جانب دولت را ارائه کنیم.»

به گفته‌ نخست‌وزیر روسیه، تمام ۱۶ ورزشگاهی که در ۱۳ شهر این کشور میزبان رقابت‌ها هستند، از نو ساخته یا تعمیر اساسی خواهند شد. کار ساختمان نیز در زمان پیش‌بینی‌شده به پایان خواهد رسید.

رقابت بر سر میزبانی ۲۰۱۸ در روز جمعه داغ‌تر شد، وقتی خبرگزاری‌ها خبر دادند که پل، هشت‌پای پیشگوی جام جهانی، باز هم دست به کار شده است.

به هر حال تصمیم نهایی فیفا برای مکان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ در روز دوم دسامبر (۱1 شهریور) اعلام می‌شود. جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل برگزار خواهد شد.

استرالیا، ژاپن-کره‌ جنوبی و قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

کد خبر 114674
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز