شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: توزیع 135 میلیون جلد کتاب‌ درسی دانش‌آموزان از هفته اول شهریور در کشور آغاز می‌شود، باز هم مانند سال‌های گذشته فروش اجباری نوشت افزار همراه کتاب‌های درسی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود

لیست قیمت کتب درسی

مدیر‌کل دفتر چاپ و توزیع کتاب‌های درسی آموزش و پرورش اعلام کرد: توزیع یک‌هزار و 130 عنوان کتاب درسی در بین دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی با توزیع کتاب‌های درسی دوره راهنمایی و متوسطه در همه استان‌ها به جز تهران از هفته اول شهریور در 4 هزار و 200 کتابفروشی آغاز می‌شود. به گفته احمد حسینی توزیع کتاب‌ها در تهران نیز از 20 شهریور‌ در یکهزار و 200 کتابفروشی آغاز خواهد شد.

هر سال اعلام می‌شود که دریافت بیعانه برای فروش کتاب درسی و فروش نوشت‌افزار اجباری همراه کتاب‌های درسی ممنوع است اما برخی کتابفروشی‌ها بدون توجه به این نکات کار خود را انجام می‌دهند، هم 4-3 روز زودتر بیعانه می‌گیرند و هم همراه کتاب‌ها به بهانه‌های گوناگون به اجبار نوشت‌افزار می‌فروشند.

وعده‌ بازرسی و برخورد با متخلفان نیز راه به‌جایی نمی‌برد. به هر روی امسال نیز مدیر‌کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی آموزش و پرورش با بیان اینکه «فروش اجباری نوشت‌افزار همراه کتاب‌های درسی ممنوع است»، از مردم خواست موارد تخلف را به شماره تلفن 88827778 اطلاع دهند تا با فروشندگان متخلف برخورد شود.

حسینی درباره قیمت کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید نیز گفت: قیمت کتاب‌های درسی با توجه به افزایش دستمزدها و قیمت کاغذ کمی تغییر کرده و نسبت به سال گذشته «اندکی» افزایش داشته است.

مدیر‌کل چاپ و انتشارات کتاب‌های درسی آموزش و پرورش در باره توزیع کتاب‌های دوره ابتدایی گفت: کتاب‌های دوره ابتدایی در همه استان‌ها به جز تهران از 8 شهریور و در استان تهران از 15 شهریور در اختیار مدیران واحد‌های آموزشی قرار می‌گیرد. کتاب‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نیز از 25 شهریور در اختیار هنرستان‌ها و واحدهای آموزشی مربوطه قرار می‌گیرد.

کد خبر 114407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز