همشهری آنلاین: سرمربیان دوره قبلی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد دانشجویان بار دیگر مسئولیت این تیم‌ها را در مسابقات جهانی به عهده گرفتند.

از سوی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشجویی، حسن رنگرز در رشته فرنگی و امیر توکلیان در رشته آزاد به عنوان سرمربیان‌ تیم‌های کشتی دانشجویان انتخاب شدند.

این دو در مسابقات جهانی دانشجویان سال 2008 نیز مسئولیت تیم‌ها را به عهده داشتند که تیم آزاد به دلیل مشکل روادید عازم یونان نشد؛ اما تیم فرنگی در این رقابت‌ها شرکت کرد و با هدایت رنگرز به مقام قهرمانی رسید.

به گزارش فارس، توکلیان نایب‌قهرمان کشتی جهان در سال 2001 صوفیه و دارای مدرک فوق‌ لیسانس که سابقه همکاری با دانشگاه امام رضا (ع) مشهد را نیز دارد، سال 1998 در ترکیه به مقام قهرمانی دانشجویان جهان دست پیدا کرده است.

مسئول تیم کشتی راه‌آهن مشهد هم‌اکنون نیز با دانشگاه همکاری دارد و مدرس انستیتو کشتی به شمار می‌رود.

سهیل منتظری در 55 کیلو، علی رجب‌زاده در 84 کیلو و هومن شیدا در 120 کیلو از جمله شاگردان وی در باشگاه راه‌آهن هستند که در مسابقات انتخابی دانشجویان روی سکو رفته‌اند.

حسن رنگرز دارنده 2 مدال طلا و برنز کشتی فرنگی جهان که هم‌اکنون دانشجوی مقطع دکتراست، سال 2002 در کانادا به مقام قهرمانی دانشجویان جهان رسیده و در المپیک 2005 دانشجویان نیز که در ازمیر ترکیه برگزار شد،‌ مدال نقره را به خود اختصاص داد.

وی پیش از این سرمربیگری تیم ملی جوانان فرنگی را به عهده داشته و امروز نیز مشاور امور جوانان در سازمان تربیت‌بدنی به شمار می‌رود.

 

کد خبر 114187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز