دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس آماری اتحادیه اروپایی اعلام کرد، تورم سالانه در منطقه 16 عضوی یورو در ماه ژوئیه 1.7 درصد افزایش یافت.

Euro

خبرگزاری آلمان از بروکسل گزارش داد، به این ترتیب ارزیابی های اولیه که ماه گذشته منتشر شده بود، تایید شد.

بر اساس آمار یورو استات، تورم به هدف الزامی "نزدیک به، اما زیر 2 درصد" که بانک مرکزی اروپایی (ECB) تعیین کرده، نزدیک شده است. این آمار در حالی منتشر شده که خبرهایی از توسعه سریع اقتصاد اتحادیه اروپایی از زمان آغاز بحران اقتصادی جهانی شنیده می‌شود.

این دو تحول امکان افزایش نرخ بهره را در منطقه یورو افزایش می‌دهد، نرخی که ECB از ماه مه سال 2009 در سطح بی‌سابقه یک درصد، ثابت نگه داشته است.

تازه ترین داده‌های یورو استات نشاندهنده رشد 0.3 درصدی نقطه‌ای نسبت به آمار ماه ژوئن است که در آن زمان گفته شد افزایش سالانه تورم 1.4 درصد بوده است.

تورم در کل اتحادیه اروپایی - شامل 11 کشوری که از یورو استفاده نمی‌کنند - در حال حاضر از شاخص 2 درصدی عبور کرده و در ماه ژوئیه به 2.1 درصد رسیده است. بنا به اعلام یورو استات این رقم در ماه ژوئن 1.9 درصد بود.

رومانی (7.1 درصد)، یونان (5.1) و مجارستان (3.6) شاهد بیشترین نرخ تورم بوده اند، در حالی که ایرلند (منفی 1.2 درصد)، لتونی (منفی 0.7 درصد) و اسلواکی (یک درصد) پایین ترین نرخ تورم را داشته‌اند

کد خبر 114032
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز