گروه ادب و هنر: هشتمین دو سالانه سفال، سرامیک و آبگینه ایران بالاخره پس از یک تاخیر پنج ساله یازدهم دی‌ماه در محل مرکز فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود.

آخرین دور این دو سالانه در سال 1380 در شهر مشهد برگزار شد و دور جدید آن نیزکه طبق آخرین اعلام‌های رسمی قرار  بود  روز اول دی ماه در تالار آیینه مرکز صبا برپا شود  سرانجام یازدهم دی‌ماه گشایش می‌یابد.

در دو سالانه هشتم سفال و سرامیک، برکمیت و کیفیت برتر آثار نسبت به دوسالانه‌های قبلی تاکید شده است و تعداد کل شرکت‌کنندگان آن 325 هنرمند، تعداد کل آثار شرکت داده شده 970 اثر و تعداد آثار پذیرفته شده 574 اثر اعلام شده است.

همچنین از مجموع کل شرکت‌کنندگان، 187 هنرمند تهرانی، 138نفرشهرستانی،  223 زن و 103 مرد شرکت دارند.

مریم سالور دبیر دوسالانه سفال و سرامیک، پیش از این روز 13دی ماه را زمان معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز عنوان کرد و گفت: موضوع دوسالانه هشتم، آزاد با تاکید بر پویایی، نوآوری فرهنگی و هنری در تکنیک، فرم و محتواست و شرایط تکنیکی در بخش‌های مختلف جداگانه تعریف شده است.

مریم سالور، فریده تطهیری مقدم، منیژه ‌آرمین، یعقوب امدادیان، شاهرخ دیلمقانی، نسرین عظیمی، حبیب‌الله صادقی، فرهاد بادپا، محمدضیایی، عباس اکبری، اسماعیل‌رضامحمدی- نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مهدی مکی‌نژاد- نماینده فرهنگستان هنر،‌ دوسالانه هشتم سفال و سرامیک ایران را سیاستگذاری کرده‌اند و شاهرخ دیلمقانی، دبیر اجرایی آن است.

هیأت داوران این دو سالانه را نیز زهرا رهنورد، بیتا فیاضی، آیدین آغداشلو، عربعلی شروه و جعفر نجیبی تشکیل می‌دهند.

به گفته شاهرخ دیلمقانی دبیر اجرایی دو سالانه، قرار است در کنار برپایی دوسالانه، همایش شش روزه نیز برگزار شود و علاوه بر این، کارگاه‌های آموزشی در زمینه مختلف هنر سرامیک و آبگینه توسط اساتید این رشته برپا شوند.

در این کارگاه‌ها(ورک شاپ) تکنیک‌های سفالگری و ابزار آلات مورد نیاز سفالگران مانند کوره‌های پخت به علاقمندان نشان داده و تشریح می‌شوند.

همچنین تعدادی از سفالینه‌های باستانی قبل و بعد از اسلام که از سازمان میراث فرهنگی به امانت گرفته شده است، در این دوسالانه به نمایش درمی‌آیند.

کد خبر 11383

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز