دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین:پاسکال لامی ،مدیر کل سازمان جهانی تجارت روز جمعه نهم تیرماه در هشداری شدید اعلام کرد چنانچه تا چند ساعت یا چند روز آینده گشایشی در مذاکرات تجاری جهان حاصل نشود ،دوردوحه در بحران عمیقی گرفتار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز پاسکال لامی ،مدیر کل سازمان جهانی تجارت  روز جمعه در سخنانی در نشست نمایندگان 149 کشور عضو سازمان جهانی تجارت در ژنو که تعداد زیادی از وزیران تجارت این کشورها نیز در آن حضور داشتند گفت:شکست دور دوحه به سازمان جهانی تجارت و نظام تجاری چند جانبه جهان خسارت خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت در بخش قرمز منطقه قرمز قرار دارند گفت:اگر در چند ساعت یا چند روز آینده تصمیم درست در خصوص مذاکرات دور دوحه اتخاذ نکنیم اینده این دور در خطر قرار می گیرد و ما با بحران بزرگی مواجه می شویم.

وزیران حدود 60 کشور عضو سازمان جهانی تجارت که بالغ بر یک سوم اعضای آن می شود از روز پنج شنبه نشستی را برای بررسی  مسائل مرتبط به مذاکرات دور دوحه و کمک به پیشبرد آن آغاز کرده اند.

این نشست تا روز یکشنبه ادامه خواهد یافت و در صورتی که اعضای سازمان در خصوص موضوعات دستور کار به مسائل مربوط به تجارت کالاهای صنعتی و محصولات کشاورزی  به توافق برسند  چشم اندار روشنی فرا روی مذاکرات دور دوح قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز