سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون اتحادیه اروپا سه شنبه (19 دسامبر) تأیید حکم اعدام پنج پرستار بلغاری و یک پزشک فلسطینی را در لیبی "غیرقابل پذیرش" خواند.

خبرگزاری اتریش از بروکسل گزارش کرد، یوهانس لایتنبرگر، از سخنگویان خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت، کمیسیون اتحادیه اروپا از این حکم شوکه شده‌اند و آن را همان گونه که پیشتر فنلاند به عنوان رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا محکوم کرده است، محکوم می‌کنند. این حکم قابل پذیرش نیست.

وی در همین حال پیامدهای احتمالی این حکم را در روابط تجاری اتحادیه اروپا با لیبی قابل پیگیری خواند و گفت اعضای اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری را در این باره اتخاذ خواهند کرد.

این کمیسیون همچنین ابراز اطمینان کرد که دادگاهی عالی‌تر می تواند این پرونده را بررسی کند و راه حلی "حقوقی، متناسب و انسانی" را برای آن بیابد.

بنیتا فررو والدنر، رییس کمیسیون خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: من بسیار امیدوارم که احساسات انسانی و توجه دوجانبه در مذاکرات فشرده اتحادیه اروپا و دیگر شرکا با خانواده بن قاضی به آن منجر شود که حکم عفو پزشک و پرستاران محکوم صادر شود.

بنیاد بن قاضی

بنا به اعلام فررو والدنر، کمیسیون اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه موسوم به طرح اقدام ایدز برای بن قاضی در دو سال اخیر دو میلیون یورو برای درمان بهتر مبتلایان به ایدز در لیبی هزینه کرده است. کار این برنامه فقط از طریق حمایت‌های بین‌المللی است که می‌تواند ادامه یابد.

دادگاه استیناف در تریپولی لیبی امروز حکم اعدام پنج پرستار و یک پزشک را که در ماه مه سال 2004 میلادی تصویب شده بود، تایید کرد.[بیشتر]

محکومان متهم هستند که بیش از 400 کودک لیبیایی را در بیمارستانی در بن قاضی به ویروس ایدز مبتلا کرده‌اند. این محکومان از سال 1999 میلادی در زندان به سر می‌برند.

کد خبر 11374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز