همشهری ‌آنلاین: بنیاد ایرج بسطامی همزمان با سالروز مرگ غم‌انگیز این خواننده نامی جایزه ‌سالانه‌ای را برای 5 خواننده جوان در نظر گرفته است

بسطامی

به گزارش همشهری ‌آنلاین فاطمه بسطامی (مدیر عامل بنیاد بسطامی)، که به اتفاق محمد علی بسطامی (عضو هیئت مدیره بنیاد بسطامی) و فاضل جمشیدی،خواننده آواز و دبیر این جایزه در نشست صبح سه‌شنبه،19 مرداد، خانه هنرمندان حضور یافته بودند، ضمن اعلام این خبر گفت: پس از بررسی آثار ارسال شده به دبیر خانه جایزه ایرج بسطامی صاحبان بهترین آثار در روزهای پایانی آدر ماه به تهران فراخوانده می شوند تا ضمن اجرای زنده مورد قضاوت قرار گیرند و در نهایت 5 یا 6 خواننده برتر سال انتخاب شوند.

 فاضل جمشیدی خواننده و عضو پیشین هیئت مدیره کانون خوانندگان موسیقی ایرانی و دبیر این جایزه درباره چگونگی وشرایط شرکت در این رقابت هنری گفت: تمام جوانان 18 تا 28 سال می توانند با ارسال فایل صوتی از صدایشان که حداکثر می بایست 12 دقیقه باشد در این رقابت شرکت کنند. مبنای آوازشان نیز باید ردیف موسیقی دستگاهی ایران باشد. در این فایل صوتی یک قطعه آواز به همراه یک تصنیف از گنجینه موسیقی ایرانی گنجانده شده باشد.

جمشیدی در ادامه گفت: هیچ محدودیتی اجرای آثار بزرگان موسیقی وجود ندارد و جوانان به نسبت توانایی که دارند می توانند این فایل صوتی ضبط کرده و نهایتا تا 10 مهر ماه به دبیر خانه جایزه ایرج بسطامی ارسال کنند.
دبیراجرایی جایزه سال ایرج بسطامی در ادامه افزود: آواز اصیل ایرانی بسیار مورد غفلت قرار گرفته و این موضوع باعث ریزش مخاطبان موسیقی و آواز ایرانی شده است. جایزه سال بسطامی به نحوی می تواند یک حرکت ملی برای ایجاد رقابت در عرصه موسیقی آوازی ما باشد تا دوباره آواز در مردم به خصوص جوان ها تحرکی جدی پیدا کند.

فاطمه بسطامی مدیر عامل بنیاد بسطامی در ابتدای این برنامه ضمن شرح کلیاتی در مورد نحوه تاسیس این بنیاد گفت: بنیاد بسطامی در سال 88 و با هدف پرداختن به فعالیت های فرهنگی هنری مانند تولید و نشر آثار صوتی و تصویری در حوزه موسیقی، برگزاری دوره های آموزشی و اجرای پروژه های فرهنگی هنری راه اندازی شد.

فاطمه بسطامی در مورد هیئت داوران این جایزه گفت: تا کنون سه نفر از اعضاء هیئت داوران جایزه سال ایرج بسطامی انتخاب شده اند اما از آنجا که قرار است تعداد این اعضاء 5 نفر باشد طی روزهای آینده اسامی آنها اعلام خواهد شد.


محمد علی بسطامی عضو هیئت مدیره بنیاد بسطامی نیز در ادامه این نشست گفت: ما برای برگزاری جایزه ایرج بسطامی هیچ حمایت کننده مالی نداریم؛ البته دست یاری نهادهایی را که بخواهند در این راستا ما را یاری کنند می فشاریم.

وی همچنین در بخش دیگری از نشست افزود: استاد شجریان ،ایرج بسطامی را باور کرد و پرویز مشکاتیان او را به مردم باوراند که هر دوی این بزرگان در شکل گرفتن شخصیت هنری ایرج تاثیر بسزایی داشتند. البته اساتید دیگری چون رامبد صدیف و احمد ابراهیمی نیز در این مسیر نقش غیر قابل انکاری داشته اند که خانواده بسطامی از تمامی این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کند.

کد خبر 113584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز