همشهری آنلاین: رئیس سازمان آتش نشانی تهران از احداث ایستگاه آتش نشانی برای ایمن سازی بازار تهران در میدان امام خمینی(ره) خبرداد و گفت: ساخت این ایستگاه به زودی خاتمه می یابد.

آتش نشانی

به گزارش ایسنا، محمدرضا حاجی بیگی در مورد ایمن سازی بازار تهران بیان کرد: عملیات ساخت ایستگاه میدان امام خمینی(ره) در حال انجام است و به زودی خاتمه می یابد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت ایستگاه آتش‌نشانی بازار تهران افزود: بنا داریم با تعامل و تفاهم ایستگاه بازار را که یکی از حساس‌ترین ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی است ایمن کنیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی با اشاره به این که در جهت مقاوم‌سازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی، نوسازی و مقاوم‌سازی ایستگاه‌های فرسوده در دستورکار قرار گرفته و به طور جد به آن می پردازیم، تاکید کرد: وجود ایستگاه های آتش نشانی جهت ایمن سازی بازار از ضرورت‌های سازمان آتش نشانی محسوب می‌شود.

حاجی بیگی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته حدودا 110 حریق کوچک و بزرگ در بازار رخ داده که 25 مورد از این آتش‌سوزی‌ها در رابطه با مغازه‌ها بوده است. البته این تعداد حریق با توجه به حجم و وسعت منطقه بازار آماری طبیعی است اما نگرانی سازمان آتش‌نشانی این است که با وضعیت فعلی، آتش‌نشانان نتوانند خود را به موقع در محل حادثه برسانند و نهایتا این حوادث به یک فاجعه تبدیل شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه بیشتر آتش‌سوزی‌ها در بازار هنگام شب و به علت سهل انگاری‌ها رخ می‌دهد، به قدمت تاریخی بازار تهران اشاره کرد و افزود: انداختن شی مشتعل، جوشکاری، اتصالی سیم‌های برق، نشت شیر سیلندرگاز و غیره از جمله عوامل بروز حریق در بازار است.

کد خبر 112666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز